2015. február 19., csütörtök

Csak merészen! :)

Az utóbbi időben sokszor szembe jut, hogy amikor elkezdtem írni a blogot, még mennyire másképp főztem. A diéta miatt rengeteg olyan alapanyagot kezdtem el használni, amit korábban sosem. Bár újítani már akkor is szerettem, hisz a bulgur, a kuszkusz már ismert alapanyagok voltak nálunk, és azért ezek még mindig nem az átlag magyar háziasszony konyhájának alapélelmiszerei. Mégis, nagyon sok új ízt fedeztem fel azóta. Épp ezért bátrabban is kísérletezem. És habár előfordulnak kevésbé sikeres kreációk, többnyire valami nagyon jó dolgot sikerül az asztalra tennem. Legalábbis mi így gondoljuk. :) Szóval, csak merészen! :)

Ez a recept is egy jól sikerült verzió. A Fűszerésznél kapható fahéjjal és csillagánizzsal készítettem. Egyébként nehéz megállni, ha az ember betéved hozzájuk, hogy ne vásárolja fel az egész boltot. A héten a kínai ötfűszer keveréküket próbáltam ki (szintén kacsához), és szerintem a top tízes listámra felkerült. :)
A recept a Kifőztük online gasztromagazinban jelent meg.

Fahéjas-csillagánizsos kacsa sütőtökös kuszkusszal


Hozzávalók 4 személyre
- 2 bőrös kacsacomb (kb. 45 dkg)
- 2 bőrös kacsamell (kb. 40 dkg)
- 1 dl fehérbor
- 1 narancs
- 2 fahéjrúd
- 2 csillagánizs
- 6 gerezd fokhagyma
- 45 dkg sütőtök
- 12 dkg kuszkusz
- só
- őrölt bors
- (olíva)olaj vagy kókuszzsír

A kacsamelleket és -combokat alaposan bedörzsöljük sóval, borsozzuk, és zsiradékkal kikent tűzálló tálba tesszük. Elhelyezzük körülöttük a fűszereket és a fokhagymát, ráreszeljük a narancs héját, majd ráöntjük a narancs kifacsart levével elvegyített fehérbort. 160 fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 1,5 órán át sütjük, az első órában lefedve, majd utána fedő nélkül. Ekkor 10 percenként meglocsoljuk a szafttal, hogy a bőre szép ropogósra süljön.
A kuszkuszt a térfogatához képest kétszeres mennyiségű forró, sós vízzel leöntjük, majd lefedve 10 percig állni hagyjuk, hogy megpuhuljon, és magába szívja a nedvességet. A sütőtököt megpucoljuk, felkockázzuk, majd kevés zsiradékon megsütjük, és elvegyítjük a kuszkusszal. Tálaláskor a kisült szafttal meglocsoljuk a húst.

CH tartalom: 43 g Ch/fő
Kalóriatartalom: sajnos a bőrös kacsa kalóriatartalmával nem vagyok tisztában, így ezt inkább nem számolom ki, de nem egy diétás fogás, ez biztos



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...