2015. július 7., kedd

Meleg időre optimailzálva

Ebben a kibírhatatlan melegben mindenki csak egy dologra figyel: hogy lehetőség szerint ne kelljen bekapcsolni a sütőt. Számomra ez a legnehezebb időszak, mert rákényszrülök a bolti kenyerekre. A többi tekintetében még viszonylag nagy a mozgástér szerintem. Desszertnek lehet készíteni pohárkrémet, főételből meg olyan sok alternatíva van. Ez is az egyik. A rizstészta ugyanis pillanatok alatt megfő, vagy az is elég, ha forró vízzel leöntjük és kicsit állni hagyjuk. E mellé csak nyers zöldségek kellenek és az öntet, meg persze a friss koriander. Szerintem függő lettem tőle. :)

Thai tésztasaláta


Hozzávalók 4 személyre
- 15 dkg barna rizstészta
- 15 dkg sárgarépa
- 15 dkg uborka
- 1 kis csomó újhagyma
- 1 kis piros csilipaprika
- 2 evőkanál frissen aprított korianderlevél
- 1 lime leve
- 1 evőkanál szójaszósz (igény szerint gluténmentes)
- 1 evőkanál halszósz
- 1 teáskanál rizsecet
- 1 kávéskanál méz (elhagyható)
- (szezám)olaj
a tálaláshoz:
- lime-cikkek
- frissen aprított korianderlevél

A tésztát a csomagoláson lévő utasítás szerint megfőzzük, leszűrjük, kevés szezámolajjal meglocsoljuk. Hagyjuk kihűlni. A sárgarépát megpucoljuk, és az uborkával együtt aprítóban – nagy lyukú reszelőbetétet használva –, vagy sima reszelőn lereszeljük. A csilit és az újhagymát késsel vékonyan felszeleteljük.
Az öntethez elvegyítjük a lime levét, a szójaszószt, a halszószt, a rizsecetet és a mézet. Minden hozzávalót alaposan összeforgatunk. Tálalás előtt néhány órát hűtőben pihentetjük, majd friss korianderlevéllel megszórva, lime-cikkekkel tálaljuk.

CH tartalom: 34 g CH/fő
Kalóriatartalom: 191 kcal/fő





3 megjegyzés:

  1. Szia, Hol lehet barna rizstésztát kapni?
    Ági

    VálaszTörlés
  2. Szia!Engem is érdekelne, hogy hol tudsz ilyen tésztát venni. Előre is köszi a választ! Kati

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok, nagyobb bioboltokban is lehet venni, de a legegyszerűbb szerintem webshopból rendelni, én King Soba márkájút szoktam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...