2012. január 20., péntek

Néha az élet megvéd a kísértésektől

Namost, a dolog még nyáron kezdődött, mikor az egyik barátnőmtől a születésnapomra egy könyvutalványt kaptam, méghozzá a Chefparade-ba. Aki ismeri, annak nem kell ecsetelni, miért jelent ez óriási kísértést. Tele vannak fantasztikusabbnál fantasztikusabb könyvekkel. Itt hogy álljam meg, hogy ne csak az utalvány értékében vásároljak??? Rólam ugyanis tudni kell, hogy az utóbbi időben előbb mondok le egy új ruháról, mint egy szakácskönyvről. Hiába, változik az ember. :) Már így is irdatlanul sok van, de ha egy jót találok, akkor bizony nincs visszaút.
Namármost, a szülinapom óta nem mentem el levásárolni ezt az utalványt még, de gondoltam, most itt a nagy lehetőség, hisz pont egy olyan témájú szakácskönyvet hajkurászok karácsony óta, amit magyar nyelven nem találok normálisat. Ez pediglen egy wokos szakácskönyv. Mivel ugye Uramparancoslóm, elolvasván azt a blogbejegyzésemet, melyben szidtam a meglévő wokomat, a fa alá becsempészett nekem egyet. És vétek, de még nem próbáltam ki.
Hétvégére viszont kitaláltuk, hogy valami thai tésztás-wokos valamit kéne készítenem, gondoltam, akkor megyek könyvet venni hozzá.
Mivel tömegközlekedéssel tőlünk nehéz oda eljutni, hát gondoltam, megyek kocsival. És már előre rettegtem, hogy hogy fogok tudni megállni egy darab könyvnél, ha egyszer beszabadulok oda...
Hát, az akaraterőmet nem kellett letesztelnem végül, ugyanis a kocsi aksija a hidegtől felmondta a szolgálatot, így nem bírtam kiállni az udvarról vele. Szakácskönyvvásárlás lefújva. Kísértés elmúlt, vagy legalábbis kicsit halasztódik. A szombati wokos főzéskor meg majd az intuíciómra támaszkodom. :)

Mindezek után azonban nem volt már kedvem órákig ácsorogni a konyhában az ebéd elkészítésének céljából. Egy jó kis salátához viszont minden alapanyag volt itthon, ígyösszedobtam ezt a salátát. Na ez nem hiszem, hogy gourmet, ellenben sokak nagyon szeretik a hasonlókat, velem együtt. :)

Majonézes csirkesaláta (1 főre)


Hozzávalók 1 személyre:
- 12 dkg csirkemellfilé
- 10-12 salátalevél
- 1 szelet kápia paprika
- 1 nagyobb sárgarépa
- 1 szál újhagyma

Az öntethez:
- 2 ek tejföl
- 2 tk majonéz
- 1 kk mustár
- 1 tk citromlé
- csipet nyírfacukor
- csipet só

A csirkemellfilét apró kockákra vágjuk, és kevés olívaolajon sózva-borsozva kisütjük. (lehet használni maradék sültet is hozzá). Az újhagymát egészen vékony szeletekre vágjuk, a kápia paprikát vékonyan felcsíkozzuk, a salátaleveleket is felcsíkozzuk nagyobbakra, vagy összetépkedjük a leveleket. A sárgarépát egy nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Az öntet hozzávalóit összekeverjük egy kistálban, majd a zöldséekre és csirkére öntjük, átforgatjuk és kész is.

CH tartalom: 12 g CH/fő
Kalóriatartalom:  298 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...