2012. április 17., kedd

A hal és én

Legyünk őszinték, a halakkal hadilábon állok. Ennek gyökereit feltehetően ott kell keresni, hogy gyerekkoromban hallal maximum halrudacska, vagy esetleg egy-egy balatoni hekk formájában találkoztam, tekintve, hogy nem övezte túl nagy rajongás nálunk a halakat. Felnőtt fejjel persze elkezdtem már enni, de a készítés, és főleg az előkészítés, na az egy másik műfaj.
Az utóbbi években, ha halat készítettem, akkor mindig filézett halhoz volt szerencsém. Múlt héten viszont kitaláltam, hogy pisztrángot azért csak könnyebben veszek frisset, mint valamilyen tengeri halat, hát azt kéne készíteni. Amolyan egészben sültet.
Szép gondolat, de meg is kell ám valósítani. :) A piacon kaptam is tisztítottat. Biztos, ami biztos, azért az eladónál rákérdeztem, hogyugyebár ezzel már nem kell semmit sem csinálnom. :) Szerencsémre megnyugtató válasz érkezett, mert ismerjük el, egy kezdőnek biztos nem való a halfilézés, pikkelyezés, pucolás meg ki tudja, mi minden még.
Így hát, halacskák be a szatyorba, és hazajöttek velem. Nos, khm... Majd biztos ehhez is hozzáedződöm, de jelenleg még biztosan nem a kedvencem az egész (értsd: fejes-szemes gyönyörűség) hal, ahogy ott néz engem, miközben próbálom azt a nyálkás réteget lemosni róla, meg ahogy tömöm a hasát a fűszerekkel. Biztosan megszokás kérdése ez is. De akkor már inkább a rák és a tápcsatorna... :)

Zöldfűszerekkel töltött pisztráng (2 főre)



- 2 kisebb pisztráng
- 4 levél medvehagyma (elhagyható)
- 2 ág rozmaring
- 4-6 ág kakukkfű
- 1/2 citrom
- só, olívaolaj

A halat alaposan megmossuk, letörölgetjük. Mindkét oldalán 2 centinként beirdaljuk (ez azért kellett, hogy könnyebben átsüljön és hogy a fűszerek jobban átjárják), besózzuk. A belsejébe tömködjük a fűszernövényeket és egy olajjal/vajjal kikent tepsibe helyezzük. Az irdalásokba fél-fél szelet citromokat teszünk.
Alufóliával lefedjük, és 180 fokos (légkeveréses sütő) sütőben 25 percig sütjük. Ekkor levesszük a fóliát, és 200 fokon még kb. 5 percig sütjük, amíg szépen megpirul.

CH tartalom: nem kell számolni vele


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...