2012. április 4., szerda

Mi lapul a kamra mélyén...

Szerintem már sokszor panaszkodtam, hogy nincs kamrám. E hiányosságot pótolandó, a folyosón lévő agyonzsúfolt tárolóban kaptam három polcot, ami, mondanom sem kell, nem fedezi a szükségleteimet. Ráadásul, az elöl elhelyezkedő tárgyakat még csak-csak ki tudom venni, de amik beljebb kerültek, azokhoz a bicikliktől és egyebektől már nem férek hozzá. Időről időre azért igyekszem átvizsgálni a polcok tartalmát, mi fogyott el, mi bújt el, mit kell venni stb. Persze jellemzően mindig az ellenkezőjére emlékszem a boltban: mikor a liszt fogy ki, cukrot veszek, ha rizs kéne, tésztát veszek. :)
Valahogy mégis akad mindig egy-két doboz, vagy üveg, ami az átpakolásnál-rendrakásnál elbújik előlem. Tegnap épp kerestem valamit, amikor rábukkantam még két üveg meggybefőttre. Persze magosra - nem véletlenül bújtak el. Ki szeret befőtt meggyet magozni? :) Én biztos nem. :) Minden esetre elhatároztam, hogy leapasztom a készleteket, mielőtt jön a nyári meleg, mert akkor a tároló is túlmelegszik, és nem biztos, hogy minden túlélné.
Mákosat rég sütöttem, Uramparancoslómnak meg úgyis az az egyik kedvence, hát arra került a meggy, egy üveggel kevesebb. :)

Viszont, hogy mit csinálok 3 üveg baracklekvárral, azt nem tudom még... Ki kellene valami alternatívát találni, mert grízes tésztát évente kétszer eszünk. Lehet, gyakrabban kéne. :) Vagy Rákóczi túrós? De ahhoz meg nem kell olyan sok lekvár... Esetleg tejbegríz, de azt Uramparancsolóm nem titulálná ételnek, max desszertnek. Sacher muffin, de az is csak pár evőkanálnyi. Vagy szimplán mostantól csak baracklekváros sütiket sütök, aztán lassan elkopik? :) Hozzátenném, a lekvár az a mennyeien finom fajta, tekintve, hogy az imádott nagymamám készítette. :) Szóval elpazarolni nem lehet! :)

Ha van bárkinek ötlete, azt örömmel fogadom!!! :)

Meggyes-mákos piskóta


Hozzávalók 24 szelethez:
- 9 dkg vaj
- 3 tojás
- 18 dkg nyírfaporcukor
- 9 dkg fehé tönkölyliszt
- 9 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 0,6 dl tej
- 1/2 cs sütőpor
- 7 dkg darált mák
- 30 dkg magozott meggy
- 1 kezeletlen citrom reszelt héja

A tojásokat szétválasztjuk és a fehérjét kemény habbá verjük a cukor felével. A tojások sárgáját a cukor másik felével kihabosítjuk, majd hozzákeverjük az olvasztott vajat és a tejet. Beleforgatjuk a tojáshabot, majd a végén belekeverjük a sütőporral, csipet sóval és mákkal elvegyített liszteket. Sütőpapírral bélelt piskótasütő tepsibe simítjuk a tésztát. 160 fokra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt megsütjük.

CH tartalom: 11 CH/fő (ebből 1,5 g gyors CH)
Kalóriatartalom: 102 kcal/fő




2 megjegyzés:

  1. Nem akarok tolakodónak tűnni vagy ilyesmi, de mikor megláttam, hogy lekvárproblémák vannak, eszembe jutott anno a sajátom, és én így orvosoltam :). Magamnak én sem sütnék muffint, de a tészta a lényeg, azt meg bármilyen formában el lehet készíteni :)
    http://punkaa.blogspot.com/2011/09/ribizlilekvaros-csokis-muffin.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy tűnsz tolakodónak, hisz én kértem ötleteket! :) A muffinsütéssel semmi bajom, nekem is ez jutott először eszembe, úgyhogy jó ötlet! Főleg, hogy meggylekvárból is van még jópár nagy üveg... és ez a pálinkával megbolondításos dolog meg nagyon tetszik! Baracklekvárhoz max rumot tudok mondjuk elképzelni, de a meggyhez... meggylikőrőm még van is azt hiszem. :) Köszönöm az ötletet!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...