2012. május 13., vasárnap

Édesköményes

Mostanában ad hoc jelleggel főzök és vásárolok. Pedig akár meg is tervezhetném, mikor mit főzök, csak annyifelé szaladgálok, hogy erre már nem jut energia. Enni viszont kell. :)
A héten ráadásul lerobbantam. Talán az esti hidegebb levegőn ücsörgés, vagy a 30 fokos lakás, vagy a légkondi.. Nem tudom megmondani, de egyelőre még mindig nincs hangom. :) Ezért még kevésbé van kedvem a bevásárláshoz és annak tervezéséhez.
A hűtő aljában mégis maradt egy édeskömény, amikor megvettem, azt gondoltam, hogy majd valami fennkölt készül belőle, hisz még sosem próbálkoztam vele. Ehelyett csak bevágtam a sütőbe, ahogy mostanában mindent. Még mindig tartom, hogy nem kell túlbonyolítani az ételeket. Mi ezt is szerettük. :)

Sütőpapírban sült lazac édesköménnyel 


Hozzávalók 1 személyre:
- 1 szelet lazacfilé (kb. 15 dkg)
- 1 édeskömény (tisztítva mérve kb. 15 dkg)
- 2 diónyi méretű lilahagyma
- 1/2 citrom
- só, bors, olívaolaj

A lazacot megmossuk, szárazra töröljük és sózzuk, borsozzuk. Egy tűzálló tálat nagyobb darab sütőpapírral kibéleljük, és a közepére helyezzük a halat. Az édesköményt megmossuk, ha hibás, a külső leveleit leszedjük, majd 8 cikkre vágjuk. A lilahagymát felnegyedeljük és az édesköménnyel együtt a hal mellé tesszük a cikkeket. A sütőpapírt összehajtjuk, ill. gyűrjük a tetején, hogy a hal a sütőben párolódjon. 200 fokra előmelegített sütőbe tesszük és 20-25 perc alatt megsütjük, szétnyitjuk a sütőpapírt és tálaljuk.

CH tartalom: 37 g CH/fő
Kalóriatartalom: 367 kcal/fő



2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...