2016. december 17., szombat

A reggeli kávéhoz

Felteszem, már mindenki lázasan készülődik az ünnepekre. Bár kivételesen már szabin vagyok, így lenne időm nekem is sürögni-forogni, de az igazság az, hogy idén a munka helyett a zsibbadó kezem gátol meg az igazán aktív készülődésben. Jövő héten már megyek gyógytornára, így remélem az segít, hogy legalább néhány új recepttel elő tudjak rukkolni. :)

Ezért most egyelőre még a tavalyi tartalékokból kell gazdálkodnom. Ez most gasztroajándék kategóriába. A recept eredetije a Kifőztükből származik, de nyírfacukorral is remekül működik,csak ne tároljuk hideg helyen, mert akkor egy idő után kikristályosodik benne a cukor. Én a kávéhoz imádom. :)

Fahéjszirup


Hozzávalók 3-3,5 dl-hez
2,5 dl víz (palackozott ásványvíz)
5 rúd fahéj
30 dkg nyírfacukor

A fahéjsziruphoz a vizet a fahéjjal és a cukorral 15 percig forraljuk. Ha elérte a kellő sűrűséget, kis lyukú szűrőn keresztül tisztára mosott üvegbe öntjük.

Tipp: hűvős helyen a nyírfacukor megszilárdulhat, ilyenkor melegítsük fel és használható lesz újra.

CH tartalom: 1 dl 55 g CH-t tartalmaz

3 megjegyzés:

  1. Nádcukorral is elkészíthető?

    VálaszTörlés
  2. Engem is érdekelne,hogy nádcukorral is elkészíthető-e?

    VálaszTörlés
  3. Elkészítette valaki nádcukorral? Én is azzal szeretném! Ha igen,légyszi írjátok meg!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...