2014. május 14., szerda

Vigyázat! Nem lehet abbahagyni...

Nálunk nagy mennyiségben fogy a pisztácia, natúr pörkölt mogyoró, mandula. Már olyan régen terveztem, hogy készítek házi sózott verziót belőlük, és nemrég nagyobb mennyiségű, különféle natúr magokat is vettem ebből a célból. Aztán a recepteket rendezgetve a kezembe akadt egy variáció, ami ugyan nem tetszett (ez a tojásfehérjés változat), mert túl bonyolultnak ítéltem ahhoz képest, hogy mennyi időt akartam rá áldozni. Így maradtam a sima, serpenyőben pirításnál, olívaolajjal. Abban nagyon eltértek a receptek, hogy mennyi zsiradékot használnak, én kb. 1 evőkanálnyit tettem csak rá, nagyon keveset, amennyit épphogy befedi a magokat. És a végeredmény? Hát, mit is mondjak... Amint ehető hőmérsékletűre hűlt, csak annyit vettem észre, hogy az Uram rám mordul: ezt nem lehet abbahagyni!
No igen, valóban nagy önuralom kell hozzá. De isteni ropogtatnivaló. :)

Fűszeres pirított magvak


- 20 dkg mandula
- 10 dkg kesudió
- 10 dkg földimogyoró
- 1-1,5 ek olívaolaj
- 1 csapott tk só
- 1/2 kk római kömény
- 1/2 kk koriander mag
- 1/4 kk füstölt pirospaprika

Egy nagy száraz serpenyőben megpirítjuk a római köményt és a koriander magot, majd egy mozsárban összetörjük őket és elkeverjük a pirospaprikával és a sóval.
A serpenyőben felhevítjük az olajat, beleszórjuk a magokat. Egy fakanállal összekeverjük, hogy a szemeket egyenletesen befedje az olaj. Folyamatos keverés mellett, hogy a szemek egyenletesen piruljanak, kb. 5 perc alatt megpirítjuk a magokat. Rászórjuk a fűszerkeveréket, alaposan összeforgatjuk, majd egy tálcára szórjuk, egyenletesen eloszlatva, hogy kihűljön. Ilyenkor még fénylik az olajtól, másnapra már nem fog. Sajnos idővel kevésbé marad rajta a fűszerkeverék is, de azért rajtamarad. Épp ezért egészen apró szemű és durvább sót is használni.
Frissen a legjobb, de ha esetleg nem fogyna el frissen, légmentesen záródó dobozban, üvegben tárolhatjuk.

CH tartalom: 7,5 g CH/adag
Kalóriatartalom: 318 kcal/adag
(ha 8 adagra osztjuk el, 1 adag 5 dkg)





1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...