2014. szeptember 3., szerda

Pihis este

Habár lenne mit csinálnom ismét a lakásban, de úgy döntöttem, a mai este a pihenésé. Így egy könnyű desszert recept után bevetem magam a legújabb José Saramago könyvemmel kádba, és egy pohár bor mellett kiáztatom magamból a felgyülemlett feszültséget. :)
A gofrit még áprilisban készítettem, amikor felkértek az első vendégszereplésre a Kifőztük online gasztromagazinba. Azóta abban a megtiszteltetésben lett részem, hogy állandó közreműködőjük lehettem, aminek nagyon örülök és igyekszem mindig valami újjal szolgálni, bár annyi tervezésre, mint ezeknél az első recepteknél, sajnos nincs időm.

Ezt a gofrit viszont nagyon szerettem, mert egyrészt imádom a hajdinaliszt ízét, másrészt gluténmentes. Sajnos ezáltal kicsit hamarabb is szárad, de mi azért még pár nappal később is megettük könnyedén. :)
Ja, és akár hiszitek, akár nem, ez a szivecskés gofrisütő, nem az én szerzeményem, hanem még az Uram agglegény életének egyik szerzeménye. Feltételezem, inkább a szendvicssütő részét használta csak. Az nem szivecskés. :)

Hajdinalisztes gofri - gluténmentes (40 kis gofri)


- 25 dkg hajdinaliszt
- 2 dl tej
- 1/2 dl víz
- 1/2 dl olívaolaj
- 10 dkg natúr joghurt
- 2 tojás
- 2 dkg nyírfacukor
- 1,5 teáskanál szódabikarbóna
- 1,5 teáskanál őrölt fahéj
- 1 csipet só

A lisztet elkeverjük a sóval, a szódabikarbónával és a fahéjjal, majd hozzáadjuk a tejet, a vizet,
az olajat, a joghurtot és a tojások sárgáját. A tojásfehérjét kemény habbá verjük a nyírfacukorral, majd
spatulával vagy fakanállal óvatosan beleforgatjuk a lisztes-tejes keverékbe. Felforrósított, olajjal
kikent gofrisütőben merőkanálnyi adagonként kisütjük. Ízlés szerint friss gyümölcsökkel vagy
lekvárral tálaljuk.

CH tartalom: 5,3 g CH/db
Kalóriatartalom: 42 kcal/db
(40 pici gofrival számolva)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...