2011. október 4., kedd

Levesnek indult, főzelék lett belőle

Lehet, abba kéne hagynom a receptek írását és át kéne térnem a háztartási praktikákra? Tény, eddigi rövidke pályafutásom során a legolvasottabb bejegyzésem a tegnap publikált szőnyegmosós volt. Remélem, azért nem csalódtak nagyon azok, akik elvolvasták, elvégre nem a spanyolviaszt találtuk fel. :) És azért nem minden háztartásban áll rendelkezésre egy magasnyomású mosó. Bár ahogy néztem a neten, lehet bérelni is. :) No és persze kell akkora betonfelület is, ahová kiteríthetjük a szőnyeget, és egy nagyobb szőnyegnél ez sem kis dolog. De azért remélem, segítettem pár embernek. És azt is remélem, egy nap majd a főzőtudásom és ízlésem miatt olvasnak majd ennyien. :)

Tegnap levest akartam készíteni. Nemrég vettem egy új szakácskönyvet, ami telis-tele van remeknek tűnő receptekkel, hát gondoltam kipróbálom, kezdve egy levessel. Méghozzá vörös lencséből készült levessel. Korábban már főztem hasonlót, az burgonya és vörös lencse párosítása volt, ez a recept viszont egyéb zöldségekkel kombinálta a lencsét, és ezt különösen vonzónak találtam. :)
Hát elő a fazékkal, bele a hozzávalók. Már akkor elkezdtem kicsit módosítani a recepten, mert a lencse soknak, a víz kevésnek tűnt. Az illatok főzés közben viszont isteniek. De a lencse megdagad, víz hozzáönt, összeturmixol, és az eredmény: inkább főzelék, mint leves. Az íze? Szerintem verhetetlen, de ahelyett, hogy tovább higítottam volna leves állagúra, úgy döntöttem, legyen belőle inkább főzelék. Mindenféle hozzáadott tejtermék nékül. Csak zöldség. Nyamm. Ja és a színe is mókás.

Zöldséges vöröslencse főzelék


- 40 dkg vöröslencse
- 3 nagyobb sárgarépa (kb. 300 g)
- 2 fehér répa (kb. 120 g)
- 1/2 fej vöröshagyma (kb. 50 g)
- 1 kisebb póréhagyma (kb. 100 g)
- 40 dkg konzerv hámozott paradicsom
- 1 tk köménymag
- 4 babérlevél
- 3 tk só

A répákat megpucoljuk és karikákra vágjuk a póréhagymával együtt. A vöröshagymát megpucoljuk, negyedeljük. Az összes zöldséget egy nagy fazékba tesszük, felöntjük 1,5 l vízzel, beletesszük a fűszereket és a sót, majd feltesszük főni. Forrástól számított 30 percig főzzük, mire a zöldségek megpuhulnak és a lencse megdagad (alig marad víz rajta). Kivesszük belőle a babérleveleket, majd bormixerrel pürésítjük.

Feltétként én fasírtgolyókat készítettem hozzá.

CH tartalom: 6 fős adagok esetén 1 adag főzelék 45 g lassú CH-t tartalmaz


Forrás (módosításokkal): Főzzünk a családnak! 1001 recept c. szakácskönyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...