2011. október 18., kedd

Sütőtökkel ismerkedőknek

Tavaly kezdtem el közelebbről ismerkedni a sütőtökkel. Bevallom őszintén, korábban csak egy almalommal találkoztam vele, amikor még egyik barátnőmmel laktam együtt és halloween-i tökfejet faragtunk. A sok kikapart tökbelet nem akartuk kidobni, így minden féle és fajta süteményt csináltunk belőle. Finom volt, de valahogy utána nem próbálkoztam vele többet. Egészen tavalyig, amikor is aztán úgy gondoltam, ha már annyi mindent ki merek próbálni, miért pont ezzel ne kísérleteznék. Persze azért óvatosan fogtam hozzá, olyan fogást akartam készíteni, ami nem csak sütőtökből áll, főleg mert az édes ízvilágot uramésparancsolóm csak édességekben szereti. Ezért olyan receptet akartam választani, ahol ugyan a sütőtök dominál, de kombinálva van más ízekkel is.
Így esett a választásom erre a levesre. Nem bántam meg, egyből beleszerettünk. Így ezt a receptet kifejezetten ajánlom azoknak, akik most ismerkednek a sütőtökkel.

Zöldséges sütőtökleves chilis petrezselyemmel


Hozzávalók 4 személyre:
- 45 dkg sütőtök (héjától, magjaitól megtisztított állapotban mérve)
- 1 nagy sárgarépa (kb. 10 dkg)
- 1/2 fehérrépa
- 1/2 zeller (kb. 15 dkg)
- 1 kis fej vöröshagyma
- 1 dl tejszín
- 2 babérlevél
- 1 ág rozmaring
- só, bors, olívaolaj
a tetejére:
- 1 csokor petrezselyem
- 1 piros chili (lehet szárított is)
- 1 evőkanál tökmagolaj/olívaolaj

A hgaymákat felaprítjuk, a zöldségeket felszeleteljük, illetve kockára vágjuk. Egy vastag aljú fazékban kevés olajat hevítünk, megpirítjuk rajta a hagymákat, majd hozzáadjuk a zöldségeket. 3-4 percig pirítjuk, majd felöntjük 8 dl vízzel, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a fászereket. Kb. 20 percig főzzük, amíg a zöldségek megpuhulnak (a főzési idő függ attól, mekkorára vágjuk a zöldségeket). Botmixerrel pürésítjük, felöntjük a tejszínnel és összemelegítjük (de nem főzzük!)
A petrezselymet és a chilit felaprítjuk, elkeverjük az olajjal és tálaláskor egy teáskanálnyit helyezünk a levesre.

CH tartalom: 25 g/fő
Kalóriatartalom: 221 kcal/fő

Forrás: ha jól emlékszem, a Blikk Nők Konyha egyik számában volt az eredeti recept.

2 megjegyzés:

  1. Bizton finom lehet ez a változat is! Mi gyömbérrel szerettük eddig, de ezt is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. A gyömbér mellett mivel fűszerezed még? Gondoltam már rá hogy legközelebb kilopok a sütőtökből egy adagnyit magamnak és azt másképp fűszerezem, mert az édeskésebb változatokat a párom nem enné meg. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...