2011. november 25., péntek

A maradék hozzávalók a hűtőben

Holnap elutazunk. Nem nagy nyaralásra kell gondolni, csak egy éjszakára leugrunk a Badacsonyba. Mikor tegnapelőtt uramparancsolóm előállt az ötlettel, azt sem tudtam hová legyek örömömben. Mostanában a munka miatt csak a hétvégéink maradnak a közös időtöltésre. Akkor meg sokszor túl sok a program, egymásra nem marad idő. Pedig ez fontos. Ráadásul mindjárt jön, vagyis már el is kezdődött a karácsonyi mizéria, előtte nem árt kicsit rápihenni. Így holnap ilyenkor feltehetően már a badacsonyi borokat fogom ízlelgetni. :)

Ilyen esetekben (utazás, vagy családlátogatás ebéddel egybekötve) mindig figyelek, hogy a hűtőben csak a legszükségesebbek maradjanak. Ne legyen maradék főtt étel, megbontott romlandó, stb. Épp ezért az utolsó nap ebédprojektje mindig macerás. Van, amikor egyszerűen egy pizza rendelésével oldom meg a kérdést - igen, szoktam pizzát is rendelni. :) Szóval, változó. Most szerencsém volt, az elhasználandó dolgok fellistázása egy borzasztóan egyszerű, de nagyon finom kis salátát adtak ki. Hús nélkülit. Bevallom, a déli ebéd után 5 felé már elkezdtem a küszöböt rágni, azért egy ilyen saláta nem ugyanaz az energiaszint. Vagy legalábbis kalóriaszint. De, nézzük az előnyét, mivel 5-kor már éhes voltam, 6 előtt vacsoráztam, ami, állítólag egészséges. Bár lehet a nasival elrontom az összhatást. :) De hát kit érdekel, holnap "nyaralunk"! :)

Paradicsomos-fetás rukkola saláta


Hozzávalók 1 főre:
- 5 dkg rukkola
- 1 nagyobb paradicsom
- 1/4 lilahagyma
- 1-2 ek fetasajt (attól függ, mennyire púpozzuk a kanalat :)
- olívaolaj / tökmagolaj
- bors

A paradicsomot és a lilahagymát felaprítjuk, összekeverjük a rukkolával, borsozzuk, meglocsoljuk az olívaolajjal, majd rámorzsoljuk a fetát. (só az én ízlésemnek a fetán túl már nem kellett)

CH tartalom: 2 g CH/fő
Kalóriatartalom: 52 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...