2011. november 30., szerda

Azon ritka burgonyások egyike

Tudvalevő, hogy nem rajongok a burgonyáért. Korábban már írtam is erről, és azóta nem is készült olyan étel, amelyhez kifejezetten burgonya köret lett volna, maximum levesben, rétesben szerepelt, szóval nem hazudtoltam meg önmagam. :)
De azért néha akad krumpli a konyhában, főleg levesekbe szoktam pár szemet beledobni. Most viszont valahogy eggyel több maradt a konyhában belőle, és nem akartam, hogy megromoljon, hát kezdeni kellett vele valamit. Olajban sütés nálam ugye kizárva, ráadásul foglalkozni sem akartam a dologgal, így maradt az ideális megoldás, a sütőben sütés.
Egyszerű, finom. Még én is ezt mondom. :)

Sütőben sült mustármagos burgonya (2 főre)


- 45 kg burgonya (tisztítva mérve)
- 1,5 teáskanál mustármag
- 1/4 teáskanál só
- 2 teáskanál olívaolaj

A burgonyákat meghámozzuk és cikkekre vágjuk. A mustármagból 1 teáskanálnyit mozsárban kicsit megtörünk , majd elvegyítjük a sóval és olívaolajjal. Egy tűzálló tálban összeforgatjuk a krumplit a fűszeres olajjal, majd megszórjuk a maradék fél teáskanál mustármaggal. 180 fokra előmelegített sütőben 30-40 percig sütjük, az utolsó 10 percben felvehetjük a hőfokot 200 fokra.

Én még hozzáaprítottam egy friss chilit is, de szabadon variálható bármilyen fűszerrel.

CH tartalom: 41 g CH/fő
Kalóriatartalom: 232 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...