2011. december 27., kedd

Füstbe ment tervek

Már jóval karácsony előtt tervezgettem, hogy mikor mit fogok főzni. Korábban már írtam is erről, mi szerint nálunk nem lesz nagy karácsonyi főzőcske, a szülők főznek helyettem, így a kényelmes vendég szerepkörét kellett csak betölteni az elmúlt napokban. Épp ezért a névnapomra terveztem nagy főzőcskét, karácsony előttre. A terv a tavalyi évhez hasonlóan indiai volt. Ehhez képest az utolsó pillanatban borultak a dolgok, eléggé prózai okokból, mi szerint az indiaira vonatkozó tervek túl fűszeresnek ítéltettek, így elhalasztottuk. Utólag, ennyi karácsonyi ebéddel és evéssel a hátunk mögött ez a döntés többszörösen is jónak bizonyult.
Így 22-én gondolhattam újra a másnapi menüt. Persze, bevásárolni már nem akartam nagyon elmenni. Kedv sem volt, idő sem, mivel az ajándékok sütögetése nem kevés időmet emésztette fel. Valami egyszerűen elkészíthető, könnyű, de mégis picit pikánsabb ételt akartam készíteni. Elvileg ebédre akart készülni. Ehhez képest természetesen 23-án nagy kapkodás volt, így az ebédből vacsora lett. Hát ennyit a tervekről. :) Bár, a lényeg, hogy nekünk ízlett. De azért az indiaimról nem mondok le, csak épp megvárom, amíg kiheverjük azt a kajaőrületet. :)

Csirke gombás paradicsomraguban párolva



Hozzávalók 4 személyre:
- 2 csirkecomb
- 2 csirkemell
- 50 dkg paradicsom
- 40 dkg csiperke gomba
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 kis konzerv paradicsompüré (6 dkg)
- só, bors, olívaolaj
- 1 tk oregánó
a körethez:
- 18 dkg basmati rizs
- só
- olaj

A gombát nagyobb darabokra vágjuk, a paradicsomot felkockázzuk. A hagymákat felaprítjuk. A csirkedarabokat megmossuk, szárazra töröljük, sózzuk, borsozzuk. Egy magas falú fedeles serpenyőben kevés olajat hevítünk és a csirkedarabok mindkét oldalát 3-4 percig pirítjuk, majd kivesszük és letakarva félre rakjuk. A serpenyőben megfonnyasztjuk a hagymákat szintén kevés olajon, majd rádobjuk a gombát, és pár perc után, ha elkezdett levet ereszteni, hozzáadjuk a paradicsomot is és a paradicsompürét is. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk az oregánót is, majd visszatesszük bele a csirkedarabokat. Lefedve 40 percen át főzzük alacsony lángon, majd levesszük a fedőt és még 15 percig főzzük, amíg kicsit besűrűsödik a szósz.
Közben elkészítjük a rizst. Egy vastag aljú, kisebb fazékban kevés olajat hevítünk, pár percig pirítjuk rajta a rizst, majd felöntjük térfogatához képest kétszeres mennyiségű vízzel. Lefedve, alacsony lángon 15 perc alatt megpároljuk.

CH tartalom: 48 g CH/fő
Kalóriatartalom: 444 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...