2011. december 19., hétfő

Maradjunk csak a hétköznapoknál

Úgy érzem, az elmúlt hét blogbejegyzés termése jócskán elmaradt az utóbbi időszakétól. Így van ez, ha közeledik a karácsony. No, nem mintha közben nem főztem volna, de valahogy nem jött sem az ihlet, sem az idő, sem az energia. Épp elég volt ajándékokat venni. Szerencsémre most már minden megvan, és szépen ott pihennek becsomagolva az egyik puffon.
Tudom, hogy most mindenki karácsonyi sütemény és ehető ajándékkészítő lázban ég. Vagy ha nem is mindenki, a gasztroőrültek biztosan. Megszámlálhatatlan receptet láttam feltöltve az elmúlt hetekben e témában. Nálam azonban más a helyzet. Úgy gondolom, a blog van értem és nem én őérte, egyelőre legalábbis. Így tehát mindig akkor és azt készítem, amire éppen idő, energia és hozzávaló, de még inkább kedv van. Viszont kifejezetten örülök, hogy ennyi ötletet adnak előre más blogok, lehet csemegézni. Én majd csak akkor fogok ebben a témában recepteket feltölteni, ha a hét második felében már "élesben" készülnek. Tavaly, emlékszem, mindent 23-án készítettem csak el. Sőt, jutott 24-ére is. :) Idén sem nagyon lesz másképp. :) Mondjuk, biztosan más lenne a helyzet, ha itt nyüzsögne körülöttem néhány gyerek, akik minden bizonnyal elpusztítanák a "tesztsütiket", dehát, nincsenek, feleslegesen meg nem pazarolunk :) Hízni sem akarunk többet. :)
Szóval a lényeg, hogy én egyelőre megmaradok a télies, nem konkrétan karácsonyhoz köthető recepteknél. Ez a mostani például szintén egyszemélyes, könnyű, mégis kicsit különleges. A köret legalábbis, a csirke semmi extra. :)

Sült csirkemell balzsamecetes-szezámmagos zöldbabbal


Hozzávalók 1 személyre:
- 1 kisebb csirkemellfilé (kb. 15 dkg)
- 15 dkg zöldbab
- 1 ek szezámmag
- 2 tk balzsamecet
- 1/2 gerezd fokhagyma
- 0,5 cm friss gyömbér
- csipet cukor
- só, bors, olívaolaj

A csirkemellet megmossuk, megtörölgetjük, sózzuk, borsozzuk, és egy tűzálló tálban, 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt megsütjük. (ha a tetejét megkenjük kis vajjal, szebben pirul a végén)
A körethez a zöldbabot 5-8 percen át sós vízben előfőzzük, majd leszűrjük. Egy serpenyőben kevés olajat hevítünk, egy percig pirítjuk benne a felaprított fokhagymát és gyömbért, majd rádobjuk a zöldbabot. Pár perc pirítás után hozzáadjuk a szezámmagot, majd utána a balzsamecetet és a cukrot. Sózzuk, borsozzuk, levesszük a tűzről és a felszeletelt csirkehússal együtt tálaljuk.



CH tartalom: 11 g CH/fő
Kalóriatartalom: 382 kcal/fő


Forrás: az erdeti recept az 500 saláta c. egyik kedvenc szakácskönyvemből származik, de több módosítást eszközöltem ebben a változatban (többek között mert elfogyott a szójaszószom, és honnét a fenéből teremtsek elő rizsecetet? :) )

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...