2012. március 13., kedd

Még mindig téli alapanyag

Már nagyon türelmetlen vagyok a friss zöldségekre várva. Az ablakban már csíráznak a fűszernövények, a hétvégén pedig tervezem az erkély kivirágoztatását is. Elvégre, az utolsó síelésen túl vagyunk, most már jöhet a tavasz! Meg amúgy is, már mindenki nagyon várja, én sem vagyok kivétel. :)
Most azonban, még a tél végeztével, abból kell főzni, ami van. És ami még mindig finom. Mostanában valahogy a sárgarépára vagyok rákattanva, abból végig lehetett finom édeset kapni a télen, és a legutóbbi piacozásból maradt még a hűtő mélyén egy fél kiló belőle, hát el kellett használni.
Még régebben próbáltam már egy jófajta fűszeres sárgarépa krémlevest, a blogra azonban ennek a receptje még nem került fel. Most viszont valami mást akartam kipróbálni, kicsit kísérletezősebbet. A legutóbbi narancsmázas csirke után, amihez sült sárgarépa volt a köret, azonban már biztos voltam benne, hogy a répa és a narancs nem fog összeveszni.
Tudom, hogy ezerféle narancsos sárgarépaleves recept kering a neten, én egyet sem néztem, mentem az ösztöneim után. Nekünk ízlett. :) És majd egy nap jó lesz bébipapinak is, persze fűszerek nélkül. :)

Gyömbéres-narancsos sárgarépa krémleves


Hozzávalók 4 személyre:
- 50 dkg sárgarépa
- 1 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1/2 kk cayenne-i bors
- 2 cm gyömbér
- 1 dl frissen facsart narancslé
- só
- bors
- olívaolaj
- frissen aprított menta a tálaláshoz

A vöröshagymát és a fokhagymát felaprítjuk. A sárgarépát megpucoljuk, hasábokra vágjuk. A narancs héját lereszeljük, levét kifacsarjuk, a gyömbért lereszeljük.
A hagymákat kevés olívaolajon megpároljuk, majd hozzáadjuk a gyömbért és még egy percig pirítjuk. Ekkor hozzáadjuk a sárgarépákat, és felöntjük 1,2 l vízzel. Hozzáadjuk a sót, kevés borsot, a cayenne-i borsot, a narancs héját és forrástól számítva közepes lángon fél órán át főzzük.
Levesszük a tűzről, botmixerrel pürésítjük, a narancs levét is hozzákeverjük. Ha kell, még fűszerezhetünk rajta. Frissen aprított mentával megszórva tálaljuk.

CH tartalom: 15 g CH/fő (ebből 3 g gyors CH)
Kalóriatartalom: 107kcal/fő



1 megjegyzés:

  1. Én is nagyon sok sárgarépát ettem a télen, csak úgy nyersen rágicsálva, főleg vacsorára. De a levesedet nagyon megkívántam:) Csodás!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...