2012. július 30., hétfő

Egy százas kontra erkölcs

Ez a történet illik a mai hangulatomhoz, hát elmesélem. Nem először jártam így, ezért annál bosszantóbb, mert nem egyszeri esetről van szó.
Mostanában ugyan egyre ritkábban, de néha azért rászorulok, hogy elmenjek nagybevásárlásra a közeli hipermarketbe. Tudjátok, lisztet, cukrot, ilyesmiket venni, feltölteni a kamrát. De nem mindig gondolkodom előre, és mikor ott állok, hogy kellene egy százas a kocsihoz, persze csak ötvenesek vannak nálam. Bemehetnék ugyan az ügyfélszolgálathoz, de az jóval odébb van, a lustaság meg erősebb, hát inkább odasétálok valakihez, aki épp visszatolja a kocsit, és felajánlom neki az én két ötvenesemet a kocsiért és az abban lévó százasért.
Majd szépen bevásárolok, bepakolok a kocsiba, utána pedig tolom vissza a kocsit a helyére, mikor konstatálom: abban bizony egy szem százas nem volt.
Véleményem szerint ez a kicsinyesség egyik "leggyönyörűbb" megnyilatkozása. Mosolyogva odaadni a másiknak a kocsit, és elvenni a száz forintot. (hozzátenném, jól szituált illetőkkel jártam így eddig, nem olyannal, akinek pont azon a száz forinton múlna a napi kalóriabevitele) Nekem ebben nem a száz forint fáj, hanem az elv. Így bízzunk másokban, nem igaz?

A recept ellenben, ami most következik, szerintem abszolút finom. Még tavaly nyáron készítettem, méghozzá Mautner Zsófia receptje alapján. Minimálisan módosítottam csak, nyári napokra szerintem ideális.

Paradicsomos bulgursaláta


Hozzávalók 2-4 személyre:
- 10 dkg bulgur
- 5 szál újhagyma
- 1 csokor petrezselyem
- 1 csokor menta
- 4 púpos teáskanál paradicsompüré (kb. 5 dkg)
- 2-3 evőkanál olívaolaj
- 1/2 citrom leve
- 2 paradicsom (15 dkg)
- só, bors

A bulgurt egy lábasban leöntjük a térfogatához képest kétszeres mennyiségű, enyhén sós forró vízzel és addig forraljuk kis lángon, amíg a bulgur megpuhul és felszívja a nedvességet. A paradicsomot leforrázzuk és lehúzzuk a héját, majd felaprítjuk az újhagymával és fűszernövényekkel együtt. Végül összekeverjük a bulgurt, a paradicsomot, paradicsompürét, hagymát és fűszereket, meglocsoljuk az olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk és kész is.

CH tartalom: 43 g CH/fő (2 személy esetén főételként)
Kalóriatartalom: 392 kcal/fő (2 személy esetén főételként)


Forrás: Chili&Vanilia blog - http://chiliesvanilia.blogspot.hu/2006/06/kisir-trk-csps-paradicsomos-bulgur.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...