2012. július 20., péntek

A padlizsánhoz nekem hangulat kell

A minap, mikor a piacon voltam, egy padlizsán szépen bemosolyogta magát a szatyromba. Pedig konkrét kis listával mentem, hogy mit vegyek, mit akarok főzni. De valahogy mindig akad valami, ami elcsábít. A padlizsán pedig nagyon szép volt most, hát vettem egy kisebbet. Érdekes, mert a padlizsánnal úgy vagyok, hogy nagyon hangulat kell hozzá, hogy szeressem. Akkor viszont imádom. :) Igazából mikor nekiálltam, hogy ebédet készítsek belőle, még akkor sem volt hozzá kedvem, de nem akartam közértbe menni,és csak ezek az alapanyagok voltak itthon. Így utólag, azt hiszem, jobban jártam, mert közben a kedvem is megjött hozzá, és amilyen egyszerű étel, olyan finom volt.
Csak az Uram morgott, hogy azért egy kis hús is mehetett volna bele. De azért persze megette. :)

Paradicsomos padlizsánragu (2 főre)


Hozzávalók 2 személyre:
- 1 kisebb padlizsán (kb. 25-30 dkg)
- 25 dkg paradicsom
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 evőkanál paradicsompüré
- 1 kávéskanál pirospaprika
- 1 kávéskanál nyírfacukor
- 10 levél bazsalikom
- só, olívaolaj
- 8,5 dkg basmati rizs

A hagymákat felaprítjuk. A padlizsánt kb. 2 centis kockákra feldaraboljuk. A paradicsomot kisebbre felkockázzunk  (ha valakit zavar, előtte húzza le róla a héját). Egy magas falú serpenyőben kevés olajat hevítünk és megpirítjuk benne a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a fokhagymát és a pirospaprikát, 1 percig pirítjuk még. Ekkor hozzáadjuk a padlizsánt, sózzuk, és 2 perc sütés után hozzáadjuk a paradicsomot is. Összeforgatjuk és lefedve kb. 10 percig, néha megkeverve pároljuk. Ekkor hozzáadjuk a paradicsompürét, a cukrot és a bazsalikomot is, majd még 5 percig rotyogtatjuk, amíg a padlizsán összeesik benne.
Közben vastag aljú fazékban felhevítjük az olajat, 1 percig pirítjuk rajta a rizst, majd felöntjük – a térfogatához képest – kétszeres mennyiségű vízzel. Lefedve, kis lángon kb. 15 perc alatt megpároljuk.

CH tartalom: 50 g CH/fő
Kalóriatartalom: 314 kcal/fő





1 megjegyzés:

  1. Tetszik benne minden, főleg a padlizsán:) Nálunk csak én enném meg, így ritkábban készítek sajnos...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...