2012. július 18., szerda

Peches időpont választásaim

Úgy tűnik, ebben az évben különleges érzékem van az időpontok megválasztásához. A leglátványosabb természetesen az esküvő volt, amikor is sikerült kifognunk a szezon leghidegebb napját: 10 fok, folyamatos esővel. De jó is volt, hogy kinti esküvőt terveztünk! Hegyen, ráadásul. :) Bezzeg másnap reggel ragygó napsütés és meleg. :)
Ezek után meg jött a mostani hétvége. Hetek óta tombol a hőség, a lakásban megfőlünk, a klíma jelenlegi álláspont szerint nem javítható, a tetőtéri lakások meg - mint ismeretes - ontják a meleget. Irány Ausztria. No,hát nem 14 fok volt esővel? Persze, pont nekünk is akkor kellett menni, mikor itthon is lehűlt picit. A melegre meg pont hazajöttünk újra. :) Szóval idén én inkább már nem választok időpontot. :) Ettől függetlenül jó kis hétvége volt, és én még mindig vallom, hogy így legalább évekig fogjuk mesélni, hogyan áztunk vízesésnézés közben. :)
Azért a csodás új fényképezőgéppel küzdöttem az eső ellen, íme pár fotó ízelítőképp:





Az utóbbi időben nem készítettem levest, noha én nyáron is nagyon szeretem. Kint azonban minden nap ettünk, így most, hogy már csak 28 fokos a lakás, bátrabban állok neki egy fazék levesnek is. Alapvetően íz alapján választottam ezt a levest, de úgy tűnik, valami rejtett vonzalmam van a narancssárga színű levesek iránt, annyifélét főztem már: zöldséges sütőtökleves, thai bazsalikomos sültpaprika leves, csípős-fűszeres sárgarépa és karalábé krémleves, fűszeres-currys gyökérzöldségleves, gyömbéres-narancsos sárgarépa krémleves. :)

Hagymás-burgonyás paradicsomleves


Hozzávalók 4 személyre:
- 2 fej vöröshagyma
- 2 kis szem burgonya (tisztítva mérve kb. 20 dkg)
- 50 dkg paradicsom
- 4-5 ág kakukkfű
- 1 teáskanál nyírfacukor
- 1 teáskanál só
- olívaolaj, bors
- 1,2 l víz

A paradicsomokat 1 percre forró vízbe tesszük, majd lehúzzuk a héjukat, félbe vágjuk őket és félretesszük. A vöröshagymát felaprítjuk, a burgonyát felkockázzuk. Kevés olívaolajon 3-4 percig pároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a burgonyát és a paradicsomot. Felöntjük a vízzel, sózzuk, borsozzuk, cukrozzuk és beleszórjuk a kakukkfű leveleket. Lefedve közepes lángon kb. 30 percig főzzük, amíg megfőnek benne a hozzávalók. Ekkor botmixerrel pürésítjük és kész is.

CH tartalom: 19 g CH/fő
Kalóriatartalom: 130 kcal/fő


Forrás: az ötletet a Főzzünk a családnak (1001 recept) c. szakácskönyvből vettem, de az arányokon módosítottam.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...