2012. augusztus 1., szerda

Jó dolog is várakozni

Mai napi bosszúságom története: Lassan másfél hónapja gyengeség, émelygés és állandó hőemelkedés panaszaival már a sokadik vizsgálatra várok, hogy kitalálják, mi lehet a tünetek oka (leginkább utóbbi okoz gondot egy 30 fokos lakásban...). A mai soros épp a hasi ultrahang volt. Éhgyomorra, 11:20-ra. Időpontra odamegyek, 40 percet várok. Ezalatt se ki, se be egy teremtett lélek nem megy. Majd behívnak, 2 perc alatt végzünk, és zsinórban levezénylik az összes többi várakozó beteget is.
Kérdem én, akkor minek az időpont? Persze, ráadásképp, nem mintha közelebb kerültünk volna a megoldáshoz.

Mindeközben majd éhen haltam, és vágyódva gondoltam a tegnap este készített salátára. Még a hétvégén néztem ki az e havi GoodFoodból, nagyon megtetszett. Minimálisan változtattam ugyan az összetételen, arányokon (ott pl. 40 dkg rizsből készült, amit kettőnknek kicsit durva adagnak ítéltem), meg a fűszerezésen, de a lényeg megmaradt. :) Imádtuk.

Tonhalas rizssaláta álá GoodFood


Hozzávalók 4 személyre:
- 1 csésze basmati rizs (kb. 15 dkg)
- 1 csésze zöldborsó (kb. 12 dkg)
- 1 csésze apróra vágott kaliforniai paprika (kb. 10 dkg)
- 1 csésze apróra vágott paradicsom (kb. 20 dkg)
- 4 szál újhagyma, felaprítva
- 10-12 nagyobb bazsalikomlevél
- 2 x 80 g konzerv tonhal
- 2 ek majonéz
- 1/2 citrom leve
- 1 ek olívaolaj

A rizst egy fazékban kevés olívaolajon megpirítjuk, majd felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, sózzuk, és lefedve alacsony lángon megpároljuk. A zöldborsót lobogó sós vízben kb. 5 perc alatt roppanósra főzzük. Közben a paprikát és paradicsomot, újhagymát felaprítjuk, a bazsalikomot felcsíkozzuk. Ha elkészült a rizs, a csap alá tartva gyorsíthatunk rajta, hogy lehűljön. Ezután összekeverünk mindent: a rizst, a tonhalat, a paradicsomot, paprikát, újhagymát, tonhalat. Sózzuk, borsozzuk. Legvégül összekeverjük az öntet hozzávalóit, a majonézt, a citromleves és olívaolajat, és a salátára öntjük, elkeverjük.
Langyosan/hidegen, valóban mindenhogy finom.

CH tartalom: 37 g CH/fő
Kalóriatartalom:  297 kcal/fő


Forrás (módosításokkal): GoodFood magazin 2012. augusztus

2 megjegyzés:

  1. Ezért a salátáért én is szívesen várnék...na persze az ultrahang nem lehetett kellemes....Ezek a tüneteke lehetnek akár....baba is..:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Nem véltelnelül tetszett meg nekem is. :) Az ultrahang egyáltalán nem vészes, de a babát már sajnos kizárták :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...