2012. augusztus 30., csütörtök

Mélyhűtőolvasztás ihlette

Még mindig a mélyhűtőt fagyasztom, és előhalásztam belőle egy darab sertéskarajt. Valahogy nem volt hangulatom felszeletelni és úgy kisütni, hanem valami mást akartam készíteni belőle. Némi tanakodás után úgy döntöttem, hogy megkísérlek egy ragut főzni belőle, afféle nyárit. Receptet nem nagyon találtam, hát mentem a magam feje után.
Bár nem vagyok meggyőződve róla, hogy a karaj a legjobb erre a célra, minden esetre ha lassan sokáig főzzük, akkor szépen megpuhul ez is. De le lehet cserélni tetszőlegesen.

Mediterrán sertésragu


Hozzávalók 4 személyre:
- 40 dkg sertéskaraj
- 20 dkg kaliforniai paprika (sárga és piros vegyesen)
- 1 doboz konzerv paradicsom (40 dkg)
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 fej vöröshagyma
- 15 dkg zöld olajbogyó
- 1 szál sárgarépa
- 1 ek paradicsompüré
- 1 dl víz
- 2 ág rozmaring
- só, bors, olívaolaj
a körethez:
- 20 dkg basmati rizs
- só
- olívaolaj

A karajt 2-3 centis kockákra daraboljuk, besózzuk, borsozzuk. A vöröshagymát felaprítjuk, a sárgarépát felkarikázzuk, a paprikát csíkokra vágjuk.
Egy fedeles serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk, és megpároljuk rajta a vöröshagymát. Hozzáadjuk a húst, és hirtelen kérgesre pirítjuk. Ezután hozzáadjuk a paradicsom konzervet, a paradicsompürét, a vizet, a fokhagymát, a paprikát és a sárgarépát. Összekeverjük, sózzuk, a rozmaring ágakkal ízesítjük. Lefedve kis lángon főzzük 80 percen keresztül, ritkán megkeverjük, de inkább rázogatjuk a serpenyőt, hogy feleslegesen ne törjenek össze a zöldségek. Ekkor hozzáadjuk az olajbogyót, és még 5-10 percig főzzük ízlés szerint.
A körethez a rizst kevés olívaolajon megpirítjuk, majd felöntjük térfogatához képest kétszeres menyiségű vízzel. Forrástól számított 15 perc alatt alacsony lángon megfőzzük.

CH tartalom: 53 g CH/fő
Kalóriatartalom: 537 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...