2012. november 3., szombat

Citrommal a csuklás ellen

Tudni kell rólam, hogy ha fázom, sokszor elkezdek csuklani. Ezen általában mindenki nevet, de én már csak ilyen vagyok. :) Hidegben nekikezdek csuklani. :)
Számtalan módszert kipróbáltam már ilyenkor. 10 korty vizet inni...visszatartani a lélegzetet... természetesen ijesztettek már meg és próbáltam nagyot is nyelni - persze mindez hatástalan maradt, ezért hát belenyugodtam, hogy ha csuklani kell, hát csuklani kell, nincs mit tenni. :)
Nemrégiben azonban egy számomra új módszerrel ismertetett meg anyósom, amit azóta többször is sikerrel alkalmaztam. :) Valószínűleg ez is az egyik legrégibb házi praktika, csak épp én nem hallottam még róla: egy kiskanálnyi citromlevet kell inni. És csodálatosan működik. Lehet, hogy mások már ismerték ezt, nekem azonban teljes újdonság volt, úgyhogy gondoltam, közkinccsé teszem ezt az információt. :)

A leves csütörtökön készült, nem először, de most sikerült is lefotóznom végre. :) Szimpla kis gombakrémleves. Önthetünk bele egy deci fehérbort is az elején a hagyma pirításánál vagy fűszerehetjük zsálya helyett kakukkfűvel is. Vagy tálalásnál morzsolhatunk rá egy kis fetát is.

Zsályás gombakrémleves (6 főre)


- 75 dkg vegyes gomba (ha tehetjük, legyen erdei) + kb. 10-15 dkg a tálaláshoz
- 1 kis fej vöröshagyma (kb. 12 dkg)
- 2 gerezd fokhagyma
- 1,3 l zöldségalaplé
- 8 levél zsálya
- 1 ek liszt (én fehér tönkölyt használtam)
- 1 ek olívaolaj
- 1 dl tejszín
- 1 ek vaj + kevés a gomba pirításához
- só, bors

A gombát felszeleteljük, a hagymákat felaprítjuk. Egy fazékban felhevítjük az olaj és a vaj keverékét és megpirítjuk bennük a vöröshagymát és a fokhagymát. Ha megpirultak, hozzáadjuk a lisztet, jól elkeverjük, majd fokozatosan felöntjük a zöldségalaplével, minden adagnál simára keverjük. Beledobjuk a gombát, sózzuk, borsozzuk és forrástól számítva 15-20 percig főzzük. (Az elején nekem nem teljesen fedte el az alaplé a gombákat, de mire felforrt, addigra már kezdett összeesni annyira, hogy ne legyen gond vele.) 10 perc főzés után hozzáadjuk a zsályaleveleket is. A végén botmixerrel pürésítjük, majd beleöntjük a tejszínt, összemelegítjük és ha kell még, sózzuk, borsozzuk.
A tálaláshoz félretett gombát kevés vajon nagy lángon megpirítjuk pár perc alatt és óvatosan a leves tetejére helyezzük.

CH tartalom: 1,8 l leves lett belőle, így 1 adag 6 dl levest takar - 1 adag 7 g lassú CH-t tartalmaz

u.i.: a fotón több gombát tettem a tálaláshoz, mint amennyi a 10-15 dkg-ból egy adagra kijön, de így szebb volt. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...