2012. november 19., hétfő

Szöcske után hernyóinvázió - mi jöhet még? :)

Az ember azt hinné, hogy egy harmadik emeleti, többé-kevésbé belvárosi lakás picike erkélyén kialakított miniatűr fűszernövénykert nem okozhat nagy meglepetéseket. Ehhez képest az elmúlt néhány hétben úgy érezhettem magam, mint mikor az általános iskolában biológia órán.
Az ugye már nyilvánvaló, hogy kedvelt szöcsketanya az erkélyünk. Nem tudom, hogy idén szöcskeinvázió volt-e Budapesten, vagy csak minket, illetőleg a bazsalikombokraimat tisztelték meg, de ennyi szöcskét én szerintem gyerekkorom óta nem (vagy még akkor sem) láttam közelről mint az erkélyünkön.
Egy éve meg tücsök volt, de az legalább szépen ciripelt. :)
Azt már megszoktuk, hogy ősszel tele vagyunk poloskákkal.
Az sem meglepő, hogy egy madár egy szem diót rejt el a kakukkfűben, vagy épp giliszta bújik ki a földből.
Nade kéremszépen, hogy egy egész hernyótelep működjön a kiskertemben, az már túlzás. De tényleg. :)
Azzal kezdődött, hogy pár hete a hideg éjszakák miatt beköltöztettem a fűszernövényeket a lépcsőházba, hátha ott jobban túlélik a telet egy darabig, mint tavaly a lakásban. Mivel bazsalikomból rengeteg volt, azok megnyirbálásával kezdtem az őszi betakarítást, hát rengeteg ágat levágtam, és leszedegettem a leveleket, majd tálcákon kezdtem szárítani.
Egyik reggel békés félálomban majszolom a reggelimet, mikor Uramparancsolóm felpattan egy papírtörlőért és gyorsan az egyik tálcához oson azzal a felkiáltással, hogy ne nézzek oda. Jesszusom, mi történt, gondolom én. Mire kiderül, hogy egy lakmározó hernyót látott meg, csak félt hogy megijedek tőle. Ennél azért már bátrabb vagyok. :) Főleg, hogy a levelek leszedegetésekor én is találtam egyet-kettőt. De a reggeli szeánsz után tüzetesebben átnéztem a tálcákat és találtam egy másikat. Meg kellett állapítanom, hogy ez már bizony méretesebb, mint amiket egy héttel azelőtt én találtam. Nade, semmi gond. :)
Aztán eltelt még egy hét, vagy kettő, nem is tudom... egyik nap locsolom a bazsalikomot, erre mi jön velem szembe: egy hatalmas kövér zöld hernyó. Brrrr.... na ahhoz én már nem nyúltam. A kis dög, pontosabban dögök, mert többen ott zabálták a bazsalikomomat többedmagukkal. Hogy a fene enné meg őket. :)
Ezek után, most hétvégén a majorannát "arattam", abból is kipottyant egy, még a korábbiaknál is nagyobb rosszaság. De a tetőpont akkor is az volt, mikor a már levágott ágakról szintén szedegettem le a leveleket, és az egyik ágon ott volt szépen bebábozódva egy hernyócska. Na erre már nem tudtam mit mondani. :)
Iskolai biológia órára ideális lett volna azt hiszem. :)
Azt azért meg kell jegyeznem, hogy a hernyók is tudják ám, mi a jó - fűszernövényeket lakmározni... :) Viszont azt tényleg nem gondoltam volna, hogy a kis erkélykerten ilyen élővilággal fogok találkozni. Mert hogy egy kertben, az oké... de az erkélyen... :)

És akkor most térjünk át kellemesebb témákra, mondjuk a fűszerek hasznosítására. Ezt a sós muffint még hónapokkal ezelőtt készítettem, de lassan valamilyen más ízesítéssel szerintem megsütöm újra. Reggelire tökéletes. :)

Újhagymás-kakukkfüves muffin (6 darabhoz)


- 13 dkg tk búzaliszt
- 5 dkg sima búzaliszt
- 1 kis pohár tejföl (150 g)
- 1 tojás
- 1/2 cs sütőpor
- 1/2 tk cukor
- 1 csapott tk só
- 2 ek olívaolaj
- ízlész szerint újhagyma (én 2 szálat használtam, 10 g-ot, mert annyi volt itthon, de elbír többet is)
- 1 tk szárított kakukkfű
- reszelt sajt a tetejére

A száraz és a folyékony hozzávalókat külön-külön elkeverjük, majd a folyékonyakhoz adagoljuk apránként a szárazat, egy kézi mixerrel alaposan elkeverve. Kivajazott-lisztezett / muffinpapírral bélelt muffinformába töltjük a tésztát, reszelt sajttal és esetleg még egy kis kakukkfűvel megszórjuk. 160 fokra előmelegített sütőben megsütjük.

A sütési időre sajnos már nem emlékszem, de szerintem 30-40 perc körüli idő volt, mivel a tk liszttől nehezebb a tészta. Tűpróbát érdemes végezni, mielőtt kivesszük.

CH tartalom: 1 muffin 20 g lassú CH-t tartalmaz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...