2012. november 6., kedd

Még mielőtt elfelejteném... :)

Megint kezdek abba a hibába esni, hogy megfőztem valamit, szépen lefotóztam, a hozzávalókat a szénhidrát számolgatás miatt többé-kevésbé fel is írtam, de aztán magára az elkészítésre már csak homályosan emlékszem. Több ilyen fotó is vár az ihletre, hátha eszembe jut, hogy készültek a rajtuk szereplő ételek. :) Épp ezért a hétvégi cannelloni elkészítését gyorsan leírom ide, mert vétek lenne megfeledkezni róla, olyan finom volt. :) Nekem biztos egy kedvencem lesz, legközelebb csempészek bele még egy kis fetát is szerintem. :)

A receptben pulykahús szerepel, de ugyanúgy lehetne csirkével, de akár sertéssel is készíteni. Nekem épp csak pulyka volt itthon darált állapotában, azért készült ebből. :)
A sajt mennyiségét sosem mérem le, de szerintem kb. 10-15 dkg-ot használhattam.

Sütőtökös cannelloni


- 500 g sütőtök (megpucolt állapotában mérve - ez a mennyiség egy kb. 1,5 kilós sütőtök felét takarja)
- 200 g darált pulykahús
- 1 kis vöröshagyma (kb. 60 g)
- 2 gerezd fokhagyma
- 8 levél zsálya + néhány a sütéshez
- 1 kisebb ág rozmaring
- 12 db cannelloni (120 g, durumlisztből)
- 250 g mascarpone
- 2 dl tejszín
- só, bors
- reszelt sajt

A sütőtököt megpucoljuk és a húsát kis kockákra vágjuk. A vöröshagymát és a fokhagymát felaprítjuk. A zsálya- és rozmaring leveleket felaprítjuk. A cannellonikat a dobozon lévő utasítás szerint előfőzzük, amennyiben szükséges (az én általam vett cannelloni 4 perc előfőzést és 20 perc sütést írt elő), majd lecsepegtetjük, olajjal meglocsoljuk és hagyjuk langyosra hűlni.
Közben a töltelékhez egy serpenyőben kevés olívaolajon megpirítjuk a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a darált húst, sózzuk, borsozzuk és megsütjük. Ha kész, félretesszük. A serpenyőt kitöröljük, újra kevés olívaolajat öntünk bele és megpirítjuk benne a fokhagymát. Ezt követően hozzáadjuk a sütőtököt és nagy lángon először megpirítjuk, majd fél dl víz hozzáadásával megpároljuk. Sózzuk, borsozzuk picit és ha elfőtt alóla a víz, hozzáadjuk a zsályát és rozmaringot is. Addig sütjük ill. pároljuk, amíg szépen megpuhul (nem kell hozzá sok idő). Egy villával széttörjük a sütőtököt, majd elkeverjük a darált hússal. Kész is a töltelék.
Egy tálban elkeverjük a mascarponét és a tejszínt némi sóval és borssal, valamint egy marék reszelt sajttal. Ebből a keverékből 2 evőkanálnyit elkenünk egy megfelelő méretű (a 12 cannelloni szépen férjen el benne egymás mellett) tűzálló tál aljában. A cannellonikat megtöltjük a sütőtökös-pulykahúsos masszával (én megmondom őszintén, ezt a műveletet kézzel végeztem, nem szórakoztam kiskanállal). Nem szabad túltölteni őket, mert akkor csak szétrepednek sütős közben majd (ez a töltelék amúgy pont elég a megtöltésükre). A megtöltött cannellonikat a tűzálló tálba helyezzük, a tetejükön eloszlatjuk a tejszínes mascarponét. Megszórjuk még pár rozmaring- és zsályalevéllel, majd bőven szórunk rá reszelt sajtot is.
160 fokra előmelegített sütőben (légkeveréses) sütjük 20-25 percig, amíg szépen megpirul a sajt a tetején.

CH tartalom: ez a mennyiség 4 főnek elegendő, 1 adag 47 g CH-t tartalmaz (ebből 3,7 g gyors szénhidrát)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...