2014. augusztus 28., csütörtök

Abbahagyhatatlan :)

Régebben mindig kelt tésztás tönkölyrudakat készítettem, amikor vendégségbe mentünk.Imádjuk, csak mivel kelt tészta, macerás elkészíteni, pontosabban időigényes. Ezért régóta kerestem már valami alternatívát. Aztán ráakadtam az egyik Vidék Íze újságban: a köményes rudak. Sütéssel együtt is max 25 perc alatt elkészíthető.És abbahagyhatatlan. De tényleg. Úgy kell nagy önuralommal visszafognom magam, hogy ne egyem meg a fél tepsit. :)
Már sokszor megsütöttem, sokféle liszt variációkból, de a legjobban én személy szerint a 100% teljes kiőrlésű tönköly variációt preferálom, köménnyel megszórva. De ment már rá szezámmag, sajt, volt benne fehér liszt is, szóval lehet vele variálni bőven. A különbség csak annyi, hogy legfeljebb picit több vizet vesz fel. Az eredeti recept amúgy tojássárgáját ad hozzá, de én vízzel szoktam helyettesíteni, mivel a két tepsi mennyiséghez kell az egy tojás, én meg ha csak magunknak sütöm itthonra, egy tepsit szoktam sütni.

Köményes tönkölyropogós (kb. 70 db)


- 15 dkg tk tönkölyliszt
- 6 dkg tejföl / joghurt
- 5 dkg vaj
- 2 ek hideg víz
- 1 kk szódabikarbóna / 1/2 cs sütőpor
- 1/2 tk só + a tetejére
- 1 tojás a kenéshez
- köménymag

A lisztet elkeverjük a sóval, elmorzsoljuk a vajjal, majd a vízzel, tejföllel összegyúrjuk. Lisztezett felületen kb. 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk. Ekkor érdemes felvágni a tésztát csíkokra, megkenjük a felvert tojással, megszórjuk a köménymaggal és sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. 200 fokos sütőben (nem légkeveréses) 12 perc alatt meg is sülnek.

CH tartalom: 1,4 g CH/db
Kalóriatartalom: 13 kcal/db




Forrás: Vidék íze magazin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...