2014. augusztus 3., vasárnap

Végre rend van és tisztaság :)

Idén büszke voltam magamra, hogy kivételesen úgy sikerült elindulnunk a nyaralásra, hogy rend és többé-kevésbé tisztaság volt a lakásban. Jó érzés volt arra hazaérni, hogy nem a rohanásban itthagyott irdatlan kupleráj vár.  :)
De valami ezt követően félresiklott. :) Igaz, pár nap múlva ismét elutaztunk, ezúttal a nővérem esküvőjére, és ez a készülődés bizony már kapkodással telt. A két út között épp mosni volt csak időm, de a ruhák elpakolására például már nem. Majd hazajöttünk és indult a mókuskerék a munkában. Legyünk őszinték, egy hét elteltével a lakásban már elviselhetetlen állapotok uralkodtak. A legmegdöbbentőbb számomra az volt, hogy az alatt a közel 3 hét alatt, amikor nem voltunk itthon, gyakorlatilag mindenhová beköltöztek a pókok. Rettenetes volt, kész pókinvázió. :)
De ma estére végre befejeztük, már csak néhány apróság maradt hátra, amiket szerintem átütemezek hétköznapra, tekintve, hogy a to do listám 80%-át kipipáltam, pedig több, mint 30 soros volt. :)

Jutalom gyanánt kihasználom a lakás közel 30 fokos hőmérsékletét, és kelt tésztát készítek :)

De most még nem ennek a receptjével jövök, hanem egy jól eltalált szedres sütivel. Ezt még hétközben sütöttem, de a hétvégét már nem érte meg. :)

Szedres-mákos-joghurtos szelet 


Hozzávalók a piskótához:
- 15 dkg darált mák
- 10 dkg fehér tönkölyliszt
- 15 dkg joghurt
- 10 dkg vaj
- 3 tojás
- 8,5 dkg nyírfacukor
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 citrom reszelt héja

Hozzávalók a krémhez:
- 40 dkg szeder
- 10 dkg nyírfacukor
- 25 dkg joghurt
- 3 dl tejszín
- 20 g zselatin
- 1 citrom leve

A piskótához a puha vajat (ha kell, mikróban melegíthetjük picit) habosra keverjük a cukorral egy kézi mixer segítségével. Hozzáadjuk egyesével a tojásokat, ezt követően a joghurtot, majd a mákos és legvégül a szódabikarbónával és csipet sóval elkevert lisztet. Belekeverjük a reszelt citromhéjat is. Sütőpapírral bélelt 20x30 cm-es tepsibe simítjuk a tésztát. 160 fokra előmelegített légkeveréses sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.
Ha megsült, kivesszük a tepsiből, lehúzzuk róla a sütőpapírt, és rácsra tesszük hűlni. Ha kihűlt, óvatosan félbe vágjuk a tésztát.
Közben elkészítjük a krémet is. A szedret botmixerrel pürésítjük, elkeverjük a cukorral, joghurttal és a habbá vert tejszínnel. A citromlevet 4 evőkanálnyi vízzel langyosra melegítjük a mikróban, majd elkeverjük benne a zselatint. A krémhez keverjük.
Az alsó piskótalapot visszatesszük a tepsibe (a sütőpapírt én benne szoktam hagyni), és ráöntjük a krémet. Mivel a krém ekkor még nagyon lágy, én 10-15 percre hűtőbe tettem dermedni, és csak ezt követően helyeztem rá a felső piskótalapot, nehogy túlságosan belesüppedjen. 3-4 óra alatt hagyjuk megdermedni.
Tálaláskor porcukorral megszórhatjuk.

CH tartalom: 11 g CH (ebből 2 g gyors CH)/szelet
Kalóriatartalom: 159 kcal/szelet
24 szelet esetén







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...