2016. március 20., vasárnap

Kucsmagomba

A Bosnyák piacon van egy asztal, ahol szezon esetén friss erdei gombát lehet kapni. Nem mondom, hogy olcsón, de évente pár alkalommal elcsábulok. Múlt héten kucsmagombát vettem. Eredetileg meg akartam pirítani egy kis kakukkfűvel, hogy pirítóssal ez legyen a vacsora, de mivel nagyon sok levet eresztett, nem tudtam rendesen megpirítani. Így menet közben rögtönözni kellett és nem bántam meg. Így lett végül tésztaétel belőle, a lehető legegyszerűbb, de az eddigi legfinomabb gombás tészta, amit valaha készítettem. Ezt a fajta tésztát pedig már régen ki akartam próbálni, szerintem csodaszép a tányéron. :)
Egyébként vicces, mert pár nappal később, hogy elkészítettem azt a tésztát, szembejött velem a neten egy szinte ugyanilyen recept, szóval úgy tűnik, nálam jártasabb kucsmagomba fogyasztók szerint is ez egy jó felhasználási módja a gombának. :)

Medvehagymás-kucsmagombás tészta


Hozzávalók 2 személyre:
20 dkg kucsmagomba
12 dkg durum tészta
1 dl tejszín
3 evőkanál frissen aprított medvehagyma

bors
olívaolaj

A gombát alaposan leöblítjük, konyharuhán hagyjuk megszáradni. A tésztát lobogó sós vízben megfőzzük. A gombát a markunkban összeroppantjuk (így aprítani sem kell). Kevés olajat hevítünk egy serpenyőben és megsütjük rajta a gombát. Közben sózzuk, borsozzuk. Amikor kezdi elfőni a levét, felöntjük a tejszínnel, majd hozzáadjuk a medvehagymát, sózzuk, borsozzuk. Pár percig rotyogtatjuk, amíg a mártás elég sűrű nem lesz (ha túl gyorsan besűrűsödne, adjunk még hozzá a tészta főzőlevéből). A tésztával összeforgatva, medvehagymával megszórva tálaljuk.

Tipp: Egy kevés reszelt parmezántvagy más intenzív ízű kemény sajtot tehetünk még a mártásba.

CH tartalom: 49 g CH/fő
Kalóriatartalom: 396 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...