2018. április 24., kedd

Mázlista vagyok

Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, mázlista vagyok, mert a fiunk gyakorlatilag mindenevő. Bár azért lassacskán bele-belefutok olyan ételbe, amit én jóízűen megeszek, ő meg valamiért tiltakozik ellene. Ma épp az édesburgonya és kelkáposzta főzelék nem volt épp nyerő. Oké, tudom, a kelkáposzta megosztó, én nem is nagyon szeretem, legfeljebb rakott változatban, ehhez képest ez a főzelék még nekem is nagyon ízlett. Prüccsnek már kevésbé. :) De egy-egy ilyen alkalmat leszámítva tényleg nincs okom panaszra. Legfeljebb az jelent gondot, hogy hogyan ne egyen ilyen sokat. :)

A feltöltendő receptek közül végül most egy epreset választottam, egy igazi kis vendégváró szépséget. :)
A recept a Kifőztük online gasztromagazinban is megjelent.

Epres túrókrémmel töltött kosárkák


Hozzávalók 12 db-hoz
- 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 10 dkg fehér tönkölyliszt
- 7 dkg nyírfaporcukor
- 12 dkg vaj
- 2 tojássárgája
- 1 csipet só
az epres túrókrémhez:
- 30 dkg eper
- 30 dkg túró
- 15 dkg mascarpone
- 6 dkg nyírfacukor
- 1/2 citrom leve
a tetejére:
- eper
 - 3 dkg diabetikus vagy legalább 70% kakaótartalmú étcsokoládé

A krémhez az epret botmixerrel pürésítjük, majd a cukorral és a citrom levével addig főzzük, amíg be nem sűrűsödik. Hagyjuk kihűlni.
A tésztakosárkákhoz a liszteket elvegyítjük a sóval, a cukorral, elmorzsoljuk a vajjal. A tojássárgája hozzáadásával, gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk belőle. 12 egyenlő részre osztjuk, és lisztezett deszkán 2-3 mm vastag, kerek lapokká nyújtjuk. A kosárkaformákat kivajazzuk, -lisztezzük, majd óvatosan kibéleljük a tésztakorongokkal. Az aljukat villával megszurkáljuk. 10 percre mindet hűtőbe tesszük, amíg 170 fokra előmelegítjük a légkeveréses sütőt. A tésztát 12 perc alatt megsütjük, majd hagyjuk kihűlni.
Közben elkészítjük a krémet. A túrót szitán áttörjük, majd elvegyítjük az eperpürével és a mascarponéval. A tésztakosarak felét csillag végű nyomózsákból megtöltjük a krémmel, a másik felébe belekanalazzuk azt, és feldarabolt epret szórunk rá. Az étcsokoládét gőz fölött megolvasztjuk, és a kosárkákra csorgatjuk.

CH tartalom: 22 g CH/darab
Kalóriatartalom: 282 kcal/darab








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...