2012. október 8., hétfő

Heti mélypont :)

Nehéz meghatározni, hogy egy héten melyik pillanat a mélypont. Van, hogy azt hiszed, ez az, aztán jön a másik nap és rácáfol. Most azonban tökéletesen biztos vagy abban, hogy az e heti mélypontot már ma, azaz hétfőn megtaláltam. :)
Mostanság szerencsémre nem nagyon kellett pláza közelébe merészkednem, ma este azonban úgy hozta az élet, hogy mégis betévedtem az egyikbe. Ez már önmagában is sokszor sokként ér, de a valóságos mélypont akkor következett be, amikor elhaladtam az egyik, amúgy rajongásig szeretett konyhai kütyü és dekorációs bolt előtt és lám, mi kukucskál rám a kirakatból???
Egy rénszarvas. Akarom mondani több is. Piros gömbdíszekkel karöltve.
Jesszus... amnéziám lenne és kiesett két hónap, vagy mi van? Tudtommal október eleje van. Vagy idén hamarabb jön a Mikulás?!?!?!
Azt hiszem, egyértelműen ez a mozzanat nyeri a heti mélypont-versenyt. Nehéz lenne alulmúlni. Vagy ne kiabáljam el? :)

De akkor jöjjön most egy egyértelműen pozitív mozzanat. Hűvösebb szelek fújnak, úgyhogy jöhetnek a  meleg krémlevesek. Bár nekem egész évben tart a krémleves-mániám, sokan csak ilyenkor főznek, úgyhogy jöjjön egy borzasztóan egyszerű változat. Szeretem a zöldségek tiszta ízét, így most semmi fűszert nem használtam, de feldobhatjuk még némi chlivel és szerecsendióval is.

Póréhagyma és karfiol krémleves (1,5 l)


- 1 nagyobb póréhagyma (hasznosított része kb. 16 dkg)
- 1 kisebb karfiol (hasznosított része kb. 40 dkg)
- 1/2 fej vöröshagyma (kb. 50 g)
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 dl tejszín
- 1 l zöldségalaplé
- só, bors, olívaolaj

A vöröshagymát felkockázzuk, a póréhagymát felkarikázzuk, a karfiolt rózsáira szedjük. Egy vastagabb aljú fazékban kevés olívaolajat hevítünk, és enyhén megpirítjuk rajta a vöröshagymát. Hozzáadjuk a fokhagymát, 1 percig pirítjuk, majd hozzáadjuk a póréhagymát is és ezt is lepirítjuk kicsit. Felöntjük az alaplével, hozzáadjuk a karfiolt, kevés sóval ízesítünk még rajta (alaplétől függően - én leveskockát szoktam használni, annak nem árt még némi só általában). Közepes lángon kb. 20 percig rotyogtatjuk, amíg a zöldségek megpuhulnak. Ekkor botmixerrel pürésítjük, felöntjük a tejszínnel és összemelegítjük, de már nem forraljuk. Ha kell, még sózhatjuk és borsozhatjuk. Tálaláskor petrezselyemmel megszórjuk.

CH tartalom: 6 főre számolva (2,5 dl/adag) 1 adag 6 g CH-t tartalmaz, ebből 1 g gyors CH

 
 

3 megjegyzés:

  1. Ne aggódj, itt nálunk (Dublin) már egy hónapja (szept eleje óta) mindenhol karácsonyi díszek, tescoban csokimikulás és még sorolhatnám....nekem ez már nem mélypont, inkább a december 26-án kezdődő téli leárazás szokott rátenni egy lapáttal:)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszi a tippet, kopogott már a szemem estére az éhségtől, de semmi ötletem nem volt, mit együnk, és ellenálltam a tészta csábításának is, úgyhogy ez volt ma a mentővacsi. Ráadásul tejszínt sem tettem bele, mert elég nagy fej karfiol volt itthon, és az önmagában eléggé besűrítette önmagát, csak egy falat vajat dobtam még be a végén mellé :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Judit, örülök, hogy tetszett a recept! Én rengeteg krémlevest főzök, mindig épp abból, amit a hűtőből kihalászok. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...