2014. február 10., hétfő

Gyümölcstea kontra aromák

Évek óta leszoktunk a cukros üdítőitalokról, legyen szó szénsavasról vagy rostosról. Eleinte házi szörpöket ittunk,a diéta miatt azonban ezek is kiestek így igazából avíz mellett vagy cukormentes limonádét készítek nyaranta, hűvösebb időkben, mint mostanában is, teázunk. Mostanra a gyógyteákat is nagyon megszerettem, de ezek mellett azért a gyümölcstea szolgál nálunk üdítőként. Egy ideje azonban már ezekre is háklis vagyok, amióta felfedeztem, hogy szinte lehetetlen ízesített, aroma nélküli gyümölcsteát kapni a boltokban. Az egyetlen, amit találtam és ezektől mentes,az a csipkebogyó tea, így rendszerint azt szoktunk venni. A hétvégén azonban rendet raktam, és a szekrényben megtaláltam még egy korábbi gyógytea-beszerző körutam eredményét, és a sok gyógynövény között találtam csipkebogyót és hibiszkuszt is. Tegnap főztem is egy adaggal. Nos, mondhatom, most már a filteres csipkebogyó teának is búcsút mondunk. A különbséget zongorázni lehetne. Azt hiszem, ma egy kis gyömbérrel csavarok az ízén egyet. :)

A blini receptjét már régóta ki akartam próbálni, leginkább füstölt lazaccal, de az pont nem volt itthon, mikor készítettem. Helyette céklát sütöttem hozzá. Ha valaki nem fél az olajban sütéstől, akkor olajban is ki lehet sütni a céklát, akkor ropogósabb lesz, mint sütőben sütve.

Blini snidlinges ricottával és sült céklával (24 db)




- 10 dkg fehér tönkölyliszt
- 10 dkg tk búzaliszt
- 20 dkg joghurt
- 10 dkg tejföl
- 2 tojás
- 1 tk sütőpor
- só, bors
- 2 közepes méretű cékla (kb. 30 dkg)
- 1 ek olívaolaj
- 2 gerezd fokhagyma
- 25 dkg ricotta
- 1 marék snidling

A lisztet elkeverjük a sütőporral, sóval és borssal. Egy nagyobb tálban elkeverjük a tojásokat a tejföllel és joghurttal, majd hozzászitáljuk a lisztet és alaposan elkeverjük, hogy ne legyen csomós (elég hozzá habverő, nem kell hozzá mixer). 1 órára a hűtőbe tesszük a tésztát.
Nagyon kevés olajjal kikent serpenyőben kb. fél merőkanálnyi adagokban kisütjük a blinit, úgy, hogy mindkét oldalán kb. 2 percig sütjük. Akkor kell megfordítani, amikor a tészta tetején kis apró lyukak keletkeznek.
A feltéthez a céklát megpucoljuk (ezt a műveletet érdemes gumikesztyűben megvalósítani), majd egészen vékonyan felszeleteljük. Fokhagymanyomóval kipréseljük a fokhagymát, elkeverjük az evőkanálnyi olívaolajjal és összeforgatjuk a céklával. Sütőpapírral bélelt tepsibe szórjuk és180 fokon kb. 20 percig sütjük, de vigyázzunk, mert könnyen odaéghet.Közben megfordíthatjuk egyszer.
Tálaláskor a blinire szedünk egy kanálnyi ricottát, majd ráhelyezünk néhány szelet céklát.

CH tartalom: 7,4 g CH/darab (feltét nélkül 6 g CH/darab)
Kalóriatartalom: 90 kcal/darab (feltét nélkül 50 kcal/darab)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...