2014. november 4., kedd

Pulykafasírt másképp

Van az én Uramnak néhány régi kedvenc étele. Ezek a fogások természetesen Anyósom konyhájából kerülnek ki és őszinte leszek: nem próbálok versenyre kelni vele. :) Így én azt a (szerintem) bölcs filozófiát alkalmazom, hogy a megszokott, otthoni ízeket meg sem próbálom rekonstruálni az én kis konyhámban.
Így vagyok a pulykafasírttal is, sosem készítek itthon. A legutóbbi Stahl Magazinban különszámban azonban szembe jött velem egy alternatívája, és mivel olyannyira különbözött a megszokottól, úgy gondoltam, nem is merül majd fel az összehasonlítás ötlete.
Szokásomtól eltérően most nem változtattam a recepten és nem is bántam meg. A fűszerezése és az íze is eltér a megszokottól, de ez egyáltalán nem baj. :) Ajánlom mindenkinek! A következő, amit szerintem elkészítek az újságból, az a teryaki csirke lesz, ha ráveszem magam, hogy ennyi mézet használjak újra egy recepthez. :)

Pulykafasírt sajttal és gombával álá Stahl Magazin (6 főre)


- 70 dkg darált pulykamell
- 20 dkg csiperke gomba
- 1 nagyobb póréhagyma (kb 20 dkg)
- 2 gerezd fokhagyma
- 12 dkg gouda sajt
- 1 kis szelet teljes kiőrlésű száraz kenyér
- 1 tojás
- 1 ek frissen aprított zsályalevél
- 1 tk só
- (olíva)olaj

A gombát felszeleteljük, a póréhagymát vékonyan felkarikázzuk, a sajtot lereszeljük, a fokhagymát felaprítjuk, a kenyeret apróra felkockázzuk. Kevés olívaolajon egy percig pirítjuk a fokhagymát, majd hozzáadjuk a gombát. Nagy lángon pirítva megsütjük, félretesszük. Ismét kevés olajat adunk hozzá, majd megpároljuk benne a hagymát. Ezt is félretesszük, hagyjuk kihűlni. Egy nagy tálban elkeverjük a gombát, a póréhagymát, a sajtot, a tojást és a kenyeret, majd összegyúrjuk a pulykahússal és fűszerekkel. Egy tepsiben kb. 25-30 cm hosszúságú veknit formázunk. 180 fokos sütőben 45 perc alatt megsütjük. A végén feljebb vehetjük a hőmérsékletet, hogy picit megpiruljon a teteje.
Köretként basmati rizts tálaltam hozzá.

CH tartalom: 7 g CH/adag (rizs nélkül)
Kalóriatartalom: 284 kcal/ adag (rizs nélkül)



Forrás: Stahl Magazin különszám 2014 október

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...