2015. február 1., vasárnap

Megszokások

Egy párkapcsolatban mindig kötünk kompromisszumokat. Én azt az elvet vallom, hogy vannak bizonyos dolgok, amelyeket inkább megszokunk (ergó kompromisszumot  kötünk a megváltoztathatatlannal :) ), mint hogy állandóan és örökösen küzdjünk ellene. Mert bizony mások vagyunk és mindannyiunknak megvannak a magunk kis szokásai. Temrészetesen nálunk sincs ez másképp és az évek múltával a kompromisszumok megszokássá válnak. Nincs is ezzel semmi baj. :)
Általában együtt jövünk haza a munkából az Urammal, de múlt héten egyik nap én értem haza előbb.  Elég nyűgös napom volt, így tény és való, hogy gondolkodás nélkül tettem egymás után a rutinfeladatokat: táska le, fűtés felteker, ilyenek. És persze bekapcsoltam a tévét is (sajnos rossz szokás, de mindig bekapcsolom és a háttérben valami nyomozós sorozatot bambulok). Konstatáltam, hogy híradó megy benne, majd leültem a kanapéra a gépemhez. Eltelt szerintem jó 10 perc, mire rájöttem: tulajdonképpen miért is megy a híradó? Én ugyanis kifejezetten utálom. De az Uram meg mindig ezt akarja nézni, hát megszoktam, hogy ha híradó megy, nincs mese, azt kell nézni, nem lehet elkapcsolni. Hát így vagyunk a mindennapjaink, a megszokások és a kompromisszumok rabjai. :)

De hogy megtörjük a megszokásokat, egy időben lehetett kapni az egyik kisker láncban gömbcukkinit. Évek óta vágytam már rá, hogy kapjak valahol, annyira mutatós, így hát nagyon boldog voltam, mikor megláttam a boltban. Szerintem ha vendégeket akarunk elkápráztatni, akkor is tökéletes választás, mivel elő lehet készíteni és az utolsó sütési fázissal megvárhatjuk a vendégek érkezését. :)

A recept a Kifőztük februári számában jelent meg.

Töltött gömbcukkini


Hozzávalók 4 személyre
- 4 gömbcukkini
- 20 dkg darált sertéscomb
- 10 dkg vörös lencse
- 7 dkg sűrített paradicsom
- 1/2 vöröshagyma
- 1 teáskanál kakukkfű
- 1 teáskanál Worchestershire szósz
- 5 dkg reszelt sajt
- só
- őrölt bors
- (olíva)olaj

A cukkinik tetejét levágjuk, a belsejüket kiskanállal kikaparjuk úgy, hogy kb. 1 cm vastagságban megmaradjon a húsuk. Enyhén sózzuk, borsozzuk, kevés olajjal kívül és belül megkenjük. Vágott felükkel lefelé sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, és 200 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütjük (nem kell teljesen átsütni). Közben elkészítjük a tölteléket: a vörös lencsét alaposan leöblítjük, bő, sós vízben megfőzzük. A hagymát felaprítjuk, kevés olívaolajon megpirítjuk, hozzáadjuk a darált húst. Sózzuk, borsozzuk, 4-5 perc alatt megsütjük. Elvegyítjük a leszűrt lencsével, belekeverjük a sűrített paradicsomot, a kakukkfüvet és a Worchestershire szószt, 1 percig forraljuk, majd levesszük a tűzről. Belekeverjük a sajt 2/3-át, és a masszával megtöltjük a cukkiniket. A maradék reszelt sajtot a töltelékekre osztjuk, mindegyikre ráhelyezzük a cukkini tetejét. A töltött zöldségeket visszatesszük a sütőbe, és további 10 percig sütjük.

CH tartalom: 26 g CH/fő
Kalóriatartalom: 241 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...