2011. szeptember 1., csütörtök

Tanulság levonva

Elismerem, lehettem volna okosabb is. Elkezdhettem volna gyanakodni már a recept leírása alapján. De nem tettem. Biztos mert tisztára zúg a fejem az allergiától. Minden esetre legközelebb óvatosabb leszek.

A terv a következő volt: tele a hűtő isteni paradicsommal. A legutóbb már beismertem, hogy a paradicsomleves is finom, pedig csak üveges paradicsomból készült, gondoltam, nem lehet kudarcot vallani, ha frissből készítem. De mivel nem vagyok nagy paradicsomleves-mágus, elő a receptekkel, és elkezdtem válogatni. Sokféle elkészítési variációt találtam, és ó, én ostoba, pont ezt kellett kiválasztanom.

Félreértés ne essék, a leves, szerényke paradicosmleves-próbálkozásaim között az eddigi legfinomabb lett. De nincs az a pénz amiért még egyszer nekiállnék. Miért?

A recept isteninek tűnt: semmi adalékanyag, csak a paradicsom, fűszerenövények, fokhagyma és kész is. Még csak leveskockából kikevert alaplé sem kell hozzá (tudom, lehetne lefagyasztani is és akkor nem lenne mű, de hát kicsi a mélyhűtő, meg egyébként is). A gond a paradicsom elkészítésével volt. Addig nem volt semmi meglepetés és csalódás, amíg csak meg kellett hámozni. Bár másfél kilónál már ez is időt vesz igénybe. Nade itt jön a beugratás: "paszírozzuk át". Hát egy biztos, én ezt a műveletet soha többet meg nem ismételem. Az egy dolog, hogy a szitából még mindig próbálom kivakarni a belenyomódott magokat. De még a vállam is fáj. Pedig gyönyörű érett paradicosmokat használtam, még csak azt sem mondhatnám, az volt a baj, hogy kemények. Egyszerűen fárasztó. Legalább fél óráig szórakoztam vele, holnapra tuti izomlázam lesz. :)

Nem tudom, lehet, van egy jobb mód a paszírozásra, mint amit én választottam, de a kis magok esetén nem jutott eszembe más alternatíva.

Hiába, kifizettem a tanulópénzt: paradicsomlevest friss paradicsomból nem így készítünk. Remélem, mások okosabbak nálam. :)

A fáradalmakat leszámítva egyébként maga a leves íze remek lett. De azért a receptet ezúttal kihagyom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...