2013. november 2., szombat

Az én kis szenvedélyem :)

Az egész az első néhány főzőmagazinnal kezdődött. Eleinte egy kupacban gyűjtöttem őket, néha az egyik féle újságot vettem meg, néha a másikat. De letöbbször, ha az anyagi helyzetem engedte, mindegyiket. :) Aztán fokozoatosan előfizettem őket. Először egyet, majd kettőt, s most 5 újságnál tartok, melyek közül az egyik, legújabb szerelmem, már Angliából érkezik. :) Mindenkinek kell valami kis szenvedély. Én mániákusan szeretem nézegetni a recepteket és ihletődni. És gyűjteni őket. Szakácskönyvből kisebb a választék Magyarorszgáon, bár abból is mindig megveszem azt, amelyik tetszik. :) De az újságok, az külön őrület nálam. Épp most fedeztem fel, hogy a Vidék ízében is milyen jó receptek vannak, így fontolgatom, hogy az lesz a sorban a hatodik, amir előfizetek. :) Tudom-tudom, minek... De ennyi kis luxust a rengeteg munka mellett igazán megengedhetek magamnak, nem? :)
A hónap utolsó napjaiban mindig lázasan nézegetem a postládát, megjöttek-e már a lapok. Aztán rájuk vetem magamat és napokon át minden este csak ezeket lapozgatom. De az újságok hónapok alatt felgyűlnek és egyre több helyet foglalnak, míg egy-egy receptet megtalálni bennük, amire emlékszem, gyakorlatilag lehetetlen. Ezért néhány éve elkezdtem "feldoglozni" őket. Ez gyakorlatilag nem jelent mást, mint hogy szétvagdosom az újságokat és azok a recpteket, amelyek tetszenek, kategorizálva üres lapra ragasztom mappákba lefőzöm. Így sokkal könnyebb keresgélni bennük. :)
De azt a képet azért érdemes elképzelni, mikor a kanapé minden négyzetcentijén ezek az újságkivágások szerepelnek, csoportsítva, én meg, mint kiskakas a szemétdombján, ülök felettük boldogan és görnyedve ragasztgatom őket a gyűjteményembe
Hiába, ez az én kis szenvedélyem. :) Már a negyedik nagy mappánál tartok a gyűjteményemnek. :)

És ha már receptgyűjteményről van szó, jöjjön egy olyan recept, ami ebből származik. Történetesen a Nők Lapja Konyhából, persze módosítva a diétához, de nagyon finom. :) Azért tetszett meg ez a recepet, mert annak ellenére, hogy muffin, meglepően kevés cukor kell bele. :) Muffint pont ezért nem is sütöttem azóta, hogy diétázunk, így ez most jó tapasztalat volt. :)

Szilvás muffin (12 db)


- 25 dkg szilva (magozottan mérve)
- 10 dkg fehér tönkölyliszt
- 10 dkg tk búzaliszt
- 6 dkg vaj
- 8 dkg nyírfacukor
- 1,5 dl tej
- 2 tojás
- 1/2 cs sütőpor
- 1 tk őrölt fahéj

A vajat enyhén megolvasztjuk és habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat. Hozzákeverjük a fahéjjal, csipet sóval, sütőporral elkevert lisztet is, majd a tejet. Legvégül belekeverjük a felkockázott szilvát is. Kivajazott/sütőpapírral bélelt muffinformákba töltjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.

CH tartalom: 1 muffin 18 g CH-t tartalmaz (ebből 3 g gyors CH)



Forrás: Nők Lapja Konyha 2012. szeptember

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...