2014. április 13., vasárnap

Kertészkedés az erkélyen

Azt hiszem, nem titok, hogy nagy kertet szeretnék. No persze, ezt budapesti keretek között, tehát a nagy az relatív, minden esetre nem örülnék, ha csak egy zsebkendőnyi kertünk lenne majd egyszer. Sokszor azonban, amikor a hétköznapi teendőket is alig tudjuk menedzselni, felmerül beszélgetéseink közepette az Urammal, hogy vajon valóban kell-e nekünk akkora kert. Hisz azt gondozni kell, rengeteg időt és energiát igényel. De én kitartok az álláspontom mellett (egyébként ő is :) ), mi szerint jó lesz az nekünk, még ha sok tennivaló is akad majd. Mert az legalább hálás teendő lesz. :) Gyakorlásképpen az erkélyen kertészkedem. 3 éve kezdtem a fűszernövényeket nagyobb mennyiségben, magról nevelgetni az erkélyen. Minden évben levonom a kivetkeztetéseket, legközelebb majd mit csinálok másképp.  Idén is ennek tükrében álltam neki az erkély rendbetételének, a virágok átültetésének. :) Amit azonban elkalkuláltam most, az az idő. Több, mint öt órámba tellett a virágok, a fűszerek el- és átültetése. Mindezt persze végig guggolva-görnyedve, cserepeket emelgetve, elképzelhetetlenül mocskos párkányt súrolva, úgyhogy az amúgy is fájós derekam most nincs épp a legjobb állapotban. Viszont már most meseszép az én kis kertem. :)
Hozzátenném, abban biztos vagyok, hogy biztosan sok teendő lesz majd egy igazi kertben, de lesznek bizonyos előnyei az erkély-ültetvénnyel szemben. Például, hogy cserepeket mosogatni lavórból (amit a nappali világos szőnyegén keresztül kell kicipelni), nem épp kellemes és praktikus tevékenység. Egy slag minden bizonnyal gyorsabb és célravezetőbb. :) De gondolom a járókelők nem örülnének, ha a harmadikról a kifolyón át a nyakukba csorogna a földes víz.:)

A recept nem bonyolult, egy klasszikus kis teasütemény. A sütipecsét pedig már több, mint egy éve megvolt, csak nem próbáltam ki eddig. :)

Vaníliás aprósütemény (kb. 40 darab)


- 150 g tk búzaliszt
- 130 g fehér tönkölyliszt
- 150 g vaj
- 90 g nyírfacukor por
- 1 tojás
- 1 rúd vanília

Elkeverjük a kétféle lisztet egy csipet sóval, a cukorral, a vaníliarúd kikapart magjaival, majd a szobahőmérsékletű vajjal elmorzsoljuk. A tojással tésztává gyúrjuk, majd folpackba csomagolva 1 órán át pihentetjük a hűtőben.
Lisztezett gyúródeszkán 3-5 mm vastagságúra nyújtjuk, kiszaggatjuk tetszőleges formára. A maradék tésztát újra összegyúrjuk, ismét kinyújtjuk és kiszaggatjuk, addig ismételve, amíg el nem fogy a tészta. 160 fokra előmelegített (légkeveréses) sütőben kb. 12 perc alatt megsütjük.

CH tartalom: 6 g CH/darab (40 darab esetén)
Kalóriatartalom:  57 kcal/darab





6 megjegyzés:

  1. Szia! Amivel a "pecséteket" csináltad, azt hol lehet beszerezni és mi a hivatalos neve? :) Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, sütipecsét néven emlegetik, betűnyomdás egészen pontosan. Én anno a Tchiboban vettem, de ott ugye időszakosak a termékek, de itt lehet kapni most is: http://gasztroshop.hu/betunyomdas_sutipecset_es_kiszuro_forma_683

      Törlés
  2. Nagyon szépen köszönöm az információkat! További kellemes tavaszt!

    VálaszTörlés
  3. Szívesen! Szép, sütögetésben gazdag tavaszt Neked is! :)

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Neked egy rúdtól tényleg jó lett? Nekem semmi íze.. :( pedig kotányis Bourbon vaníliát vettem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      nekem igen, de mondjuk előfordult már nekem is, hogy nem éreztem a vaníliát valamiben. Őszintén szólva meg szoktam kóstolni a nyers tésztát és akkor még tudok korrigálni. Sajnálom, hogy nem lett elég vaníliás neked :(

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...