2016. november 13., vasárnap

Gombával

Ha eljutok odáig, imádok kimenni a Bosnyák piacra ősszel vagy tavasszal, ugyanis hétvégente mindig lehet kapni friss erdei gombát. Mikor épp mit, szezontól függően. Így bukkantam rá a rókagombára és a kucsmagombára is, de még tavaly tavasszal sikerült vargányát is vennem. Mivel akkor még élénken élt bennem az előző őszi toszkánai hosszú hétvégénk és az ott evett mindent felülmúló vargányás tészta, nem ellenálltam a kísértésnek. Bár olcsónak épp nem volt mondható persze. Minden esetre vettem, hazavittem és úgy döntöttem, nem bonyolítom túl a dolgot. Ezért csak egy egyszerű tejszínes, fehérbors mártást készítettem belőle a tésztára. Őszintén megmondom, az olaszországi változatot meg sem közelítette, a házi tésztával persze nehéz is lenne versenyezni. Nomeg igaz, ami igaz, az ottani vargánya zamatosabb volt, mint amit itthon kaptam. Ennek ellenére így is karakteres, rendkívüli íze lett.Mivel azonban vargányához nehéz és drága is hozzájutni, javaslom egyszerű barna csiperkével, azzal is remek lesz.
A fotó senkit ne zavarjon meg, ez nem épp egy kis adag, csak óriás fussilit használtam és a gombát is nagyobb darabokra szeleteltem benne.

A recept a Kifőztükben is megjelent.

Vargányás tészta


Hozzávalók 4 személyre
22 dkg durumtészta (én óriás fussilit használtam)
35 dkg vargánya (helyettesíthető barna csiperkével)
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 dl tejszín
1 dl száraz fehérbor
1 teáskanál frissen aprított kakukkfű
1 evőkanál frissen aprított oregánó

őrölt bors
(olíva)olaj vagy kókuszzsír

A tésztát lobogó, sós vízben megfőzzük, a főzővízből 1 merőkanálnyit félreteszünk. A hagymákat felaprítjuk, a vargányát felszeleteljük. Serpenyőben kevés olajat hevítünk, megpirítjuk rajta a hagymákat, majd hozzáadjuk a gombát. Addig sütjük, amíg a lé nagyjából el nem fő róla, majd felöntjük a fehérborral, és nagy lángon 1 percig forraljuk. Elvegyítjük a tejszínnel, a félretett főzővízzel, a zöld fűszerekkel, kevés sóval és borssal. Néhány percig rotyogtatjuk, ezalatt a mártás besűrűsödik, a gomba pedig teljesen átfő. A tésztával összeforgatva tálaljuk.

CH tartalom: 46 g CH/fő
Kalóriatartalom: 321 kcal/fő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...