2011. augusztus 17., szerda

Mennyei paradicsom

Hétvégén kaptunk igazi házi, kertben nőtt paradicsomot. Mennyei az íze. Eszembe jut róla a gyerekkorom, amikor még nálunk is fóliasátorban termett mindig a friss zöldség. Azt az ízt sajnos még csak a piacon sem lehet megtalálni. Legalábbis nekem még nem sikerült.

Egészen mostanáig. :) Hiába, nincs párja a házi zöldségnek. Elég sokat is kaptunk szerencsére. :) Habár alapvetően ezt a paradicsomot szerintem vétek "elrontani" bármivel is, nyersen a legfinomabb magában, azért ma úgy döntöttem, egy kevés kerülhet belőle a fazékba is. Először lecsót akartam készíteni, de rájöttem, vétek ezekért a szemekért egy lecsóba, így valami különlegesebbet terveztem.

Tekintettel a férfi társadalom húsimádó mivoltára, mi köretként ettük ezt a finomságot, de magában is megállja a helyét. :)

Morzsás paradicsom-gomba rakottas


- 50 dkg paradicsom
- 30 dkg gomba
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 dl tejszín
- 10 dkg reszelt sajt
- 3 púpos evőkanál teljes kiőrlésű zsemlemorzsa (6 dkg)
- 4-5 ág friss kakukkfű
- 1/2 csokor petrezselyem
- só, bors

Felszeleteljük a zöldségeket, a fűszernövényeket felaprítjuk. Egy lapos tűzálló tálat kivajazunk, és legyezőszerűen elrendezzük benne a zöldségeket, egy sor paradicsom, egy sor gomba. Sózzuk, borsozzuk. A zsemlemorzsával elvegyített reszelt sajtot a tetejére szórjuk, leöntjük a tejszínnel. 200 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük (első 15 percben lefedve).

CH tartalom: 20 g CH/fő
Kalóriatartalom: 240 kcal/fő

Forrás: csak paradicsommal szólt az eredeti recept, amit több szempontból is módosítottam, a Paradicsom, a föld ajándéka c. szakácskönyvből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...