2011. augusztus 18., csütörtök

Rejtély megoldva

Úgy egy hete vettem észre először, hogy a bazsalikomom levelein lyukak tátonganak. Néhol kissebbek, néhol nagyobbak. Rendszertelenül. Korrábbi tapasztalataimból tanulva elkezdtem tüzetesen átnzni a leveleket tetű után kutatvam de semmi. Gondoltam, akkor nagy baj nem lehet.
De ahogy teltek a napok, egyre több ilyen lyuk keletkezett, söt-egy két levél félig el is tűnt már. Kész rejtély. Nem értettem. És csak a bazsalikom, illetve a citromfű. De főleg a bazsalikom. Semmi más.
Gondoltam, jobb nem foglalkozni vele, mint bepánikolni, így hagytam a dolgot. Egészen tegnap estig, amikor is fény derült a rejtélyre.

Este kilenc lehetett már, ültünk a nappaliban és dvd-t néztünk, amikor is meghallottam: tücsökciripelés. De olyan hangosan, hogy először azt hittük, már a lakáson belül szól. A kis galád bevette magát valahová az erkélyünkre. Kész röhej, a 3. emeleten, a Hungária körúttól egy sarokra, tücsök zabálja a bazsalikomomat. Megáll az eszem, de komolyan. :)
Kisomfordáltunk az erkélyre, hogy beazonosítsuk, honnét ciripel és feltehetően a légkondi tetjén bújt el. Minden esetre itt van. És eszi a bazsalikomomat. Nem gondoltam volna, hogy az erkélyen történő fűszernövény-termesztés során ilyen problémákkal kell majd megküzdenem. :) De az már biztos, hogy jó ízlése van. :)

Az alábbi recepthez ugan nem sok köze van a tücsöknek, de még a bazsalikomnak sem, minden esetre saját fűszerekkel készült. Egy kis rendhagyó nyári finomság.

Fűszeres krémsajttal töltött lazactekercsek


Hozzávalók 4 személyre:
- 12 dkg krémsajt
- 2 ek tejföl
- 1 ek citromlé
- 1 csipet cayenne-bors
- 1 szál újhagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 marék vegyes zöldfűszer (pl.: snidling, citromfű és petrezselyem)
- 1 csomag szeletelt füstölt-lazac (kb. 20 dkg)
- só, bors
- snidlingszálak (kötözéshez)

A krémsajtot elvegyítjük a tejföllel, a citromlével, a borssal és sóval, a felaprított fűszernövényekkel, a paszírozott fokhagymával és a felaprított újhagymával. A krémel eloszlatjuk a lazacszeletek közepén, feltekerjük, snidlingszállal átkötjük.
Friss kenyérrel és rukkolával tálaljuk.

CH tartalom: 1 g CH/fő (csak a lazactekercsekre vonatkozik)
Kalóriatartalom: 178 kcal/fő (csak a lazactekercsekre vonatkozik)



Forrás (módosításokkal): valamilyen főzőkártyán volt az eredeti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...