2011. augusztus 17., szerda

Egyszerű, de mégis más

Régóta terveztem már, hogy kipróbálok egy cukkinilevest. A cukkinit ugyanis borzasztóan szeretem, köretként, szendvicsre vagy salátába, grillezve, bárhogy. De ha őszinte kell, hogy legyek, akkor a cukkinilevest nem tudtam nagyon elképzelni. Főleg, mivel szerintem leves szempontból a cukkininek nincsen túl sok íze.
Minden esetre, mivel kísérletező korszakomat élem, természetesen ezzel is megpróbálkoztam. Én kevésbé, párom annál inkább meglepődött, mennyire finom is lett az eredmény. :) Szóval, ajánlom mindenkinek, hogy merjen vállalkozni, mert megéri! :)

Cukkini krémleves


- 3 közepes cukkini (kb. 70 dkg)
- 1 fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 ek szójaszósz (cukormentes)
- 2 dl tejszín
- 1 l zöldségalaplé
- só, bors, olívaolaj

A hagymákat felaprítjuk, kevés olívaolajon megpirítjuk. Hozzáadjuk a felszeletelt cukkinit, néhány percig pirítjuk majd felöntjük az alaplével. A szójaszósszal ízesítjük, és kb 15 perc alatt puhára főzzük a cukkinit. Botmixerrel pürésítjük, levegyítjüka tejszínnel. Összemelegítjük, de már nem forraljuk.

CH tartalom: 14 g CH/fő
Kalóriatartalom: 151 kcal/fő

Forrás: valahonnét vettem a szójaszószos ötletet, de nem emlékszem a pontos forrásra, hol olvastam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...