2012. szeptember 9., vasárnap

Dió és béka - többek között...

Számos "furcsasággal" találkoztam már az erkélyünkön. Ami, egy kertben nem is lenne furcsaság, csak épp a városban a 3. emeleten. Többek között járt már itt tücsök, szöcske, giliszta (bár az nagy valószínűség szerint már eleve a virágföldben volt). A mai nap azonban újabb meglepetés ért. Miközben épp a kakukkfüvet locsolom, a virágföldet mit nem veszek észre? Egy diót. Khm. Hát, mondanom sem kell, nem én tettem oda. Feltételezem, valamelyik madár hozta magával, hogy majd a tetőn felnyissa, aztán hozzánk esett le végül.
Nagy meglepetésemben mutatom a diót Uramparancsolómnak, mire elmeséli, hogy hát ez bizony semmi. Mert az eddigi rekord bizony az volt, hogy az erkélyen egy béka járt.
Nos, azt hiszem, az én kis diómon akkor már nem is kell meglepődni. :)

Ezt az ételt még a héten készítettem. Konkrétan elfelejtettem húst venni a piacon, annyira kába voltam aznap, így hát tessék, húsmentes lett. Én jól laktam vele, Uramparancsolóm bezzeg utána nyitogatta a hűtőt, hogy mit lehetne még enni. :) Hiába győzködtem, hogy higgye el, a levessel együtt volt benne annyi szénhidrát, ami elég kell, hogy legyen. :) Maga az étel pedig azért ez lett, mert nagyon cuki kis mini padlizsánok jöttek velem szembe a piacon, és valami látványosat akartambelőlük készítni, nem a standard hosszában-kettévágom-betöltöm-megsütöm verziót. :)

Kuszkusszal töltött mini padlizsánok (2 főre főételnek / 4 főre előételnek)


- 4 kis padlizsán (45-50 dkg)
- 6 dkg kuszkusz
- 1/4 pritamin paprika
- 2 szál újhagyma
- 8 levél bazsalikom
- só, bors, olívaolaj

A padlizsánok tetejét levágjuk (én az aljukból is levágtam egy keveset, hogy könnyebben megálljanak), és a magos belsejüket kikaparjuk egy kiskanállal úgy, hogy kb. 1 centis padlizsánhús-kéreg maradjon. Fontos, hogy a magos részt kiszedjük, mert azok miatt lehet keserű. A mag nélküli  kiszedett belsejéből 6 dk-nyit megmentünk és felkockázzuk. Mind a kivájt padlizsánokat, mind a felkockázott belsejüket besózzuk és kb. 1 órán át állni hagyjuk, hogy kicsöpögjön a leve. Közben a kuszkuszt forró vízzel leöntjük és állni hagyjuk, hogy beszívja a nedvességet.
A paprikát apróra felkockázzuk, a újhagymát felkarikázzuk, a bazsalikomot felaprítjuk. Ha letelt az egy óra, egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk, megpirítjuk benne a paprikát, feldarabolt padlizsánt és újhagymát, sózzuk, borsozzuk. Ha átsült, összekeverjük a kuszkusszal, a bazsalikommal fűszerezzük.
A lecsöpögtetett padlizsánokat megtöltjük a zöldséges kuszkusszal. Egy tűzálló tálba helyezzük őket, rátesszük a tetejüket, és kevés olívaolajjal meglocsoljuk őket.
180 fokra (légkeveréses) sütőbe tesszük, és 30-45 percig sütjük (padlizsánok méretétől függően), attól függően, hogy mikor kezdenek összeesni a padlizsánok.

Ha marad még kuszkusz, ami nem fér bele a padlizsánba, akkor nyugodtan tálaljuk fel mellé, magában is finom.

CH tartalom: főételként 2 padlizsán 30 g lassú CH-t tartalmaz



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...