2012. szeptember 11., kedd

Sütőben sütve

Múlt héten beszélgetésbe bonyolódtam a sütőben sültekre vonatkozóan. Valóban úgy látom, hogy két verzió van: van, aki imádja a sütőben sült csirkét (nem a hagyományos grillcsirkére gondolok), van, aki utálja. Utóbbi egyébként leginkább a csirkemellre vonatkozik.
Én, mint látható, imádom a sütőben sült fogásokat, rendkívül prakikusak és kevés macerát igényelnek. Azonban én comb-párti vagyok, a melle nem az én műfajom. De persze Uramparancsolóm miatt mindig van az is. Ennek ellenére egyetértek abban, hogy a mell, ha nem megfelelő odfigyeléssel készül, könnyen kiszáradhat, vagy épp ízetlen marad.
Ettől a gondolattól ihletődve készítettem egy igazán ízletes csirkemellet sütőben sütve. A maradék szendvicsekbe került és mondhatom, ez minden volt, csak ízetlen nem. :) Bár más kérdés, hogy hitem szerint az sem épp mindegy, milyen minőségű csirke jön velünk szemben a boltban, mert van olyan, aminek már "magában" is remek az íze, és olyan is, aminek agyonfűszerezve sem lesz semmi.

Tárkonyos pácolt csirkemell


Hpzzávalók 4 személyre:
- 2 nagy csirkemellfilé (kb. 50-60 dkg)
- 1 kápia paprika
- 10 szem borókabogyó
- 1 tk mustármag
- 3 ág friss tárkony (felaprítva kb. 1,5 ek)
- 1 nagyobb újhagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 3/4 tk só
- 5 ek olívaolaj

A mustármagot és a borókabogyót mozsárban megtörjük. A tárkonyt és az újhagymát felaprítjuk. A fokhagymát összepréseljük. A pác hozzávalóit összekeverjük, és beleforgatjuk a csirkemelleket, úgy hogy ez a darabos pác mindkét oldalán szép kérget alkothasson. Üvegtálba téve egy éjszakát pihentetjük.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a csirkemelleket, a pácolajjal meglocsoljuk, és 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük. 30 perc elteltével kivesszük, meglocsoljuk a zsiradékkal,mellédobáljuk a felszeletelt kápiát, amit szintén beleforgatunk a levébe. Még 15 percre visszatesszük és kész is.

CH tartalom: nem kell számolni vele

Tipp: köretnek rizs illik hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...