2012. december 8., szombat

Felcserélt álláspontok

Tönkrement a kedvenc csizmám. Az, amit két éve (jesszus, már két éve volt...), nem is drágán, még az utolsó térdműtétem előtt vettem, pontosan azért, mert tökéletesen teljesen lapos, könnyen hajlik a talpa és rém egyszerű belebújni. Hisz műtét után (lévén tél volt) a legfontosabb szempont a könnyű felvétel volt és a lapos talp volt.
Minden túlzás nélkül mondhatom, azóta agyonnyúztam szegényt. Már egy év után rettenetesen kopott volt, de engem nem zavart. Mostanra azonban elvált a talpa (ezen még csak-csak lehetne segíteni) és kezd kilyukadni is (ezen már kevésbé).
Utóbbi két problémára akkor derült fény, mikor mentem valahová és attól a minimális esőtől, ami az utakon volt, 5 lépés után már vizes volt a zoknim a csizmában. Szóval megérett a csere.

Ezzel kapcsolatosan a következő párbeszéd zajlott le az Urammal aznap este:
- Azt hiszem, a héten kimegyek az Ázsiába és veszek egy új csizmát, mert ez végleg tönkrement. Valami jó meleget, ami nem ázik át azonnal ha a piacra megyek.
- Oké, de szép legyen.
- De piacra járni kell.
- Oké, de szép legyen.
- Mondom, a piacra.
- Akkor is.
Pfff..
Mi az, felcserélődtek a férfi-női a szerepek?! :) Én, aki mániákusan szeretek csinosan öltözködni, kardoskodok egy ronda de meleg csizma mellett. Az Uram meg pont fordítva. Azt hiszem, elkapattam egy kicsit. :)
És persze mit csinálok, mikor elmegyek csizmát venni?
Veszek egy szépet. :)
Azért mentségemre mondjam, hogy legalább többé-kevésbé meleg és vízálló (reményeim szerint). :)

A főzésre visszatérve, idén is mindig kint van hétköznap egy idős néni a piacon, aki csak a saját maga termesztette sütőtököt árulja. Nagyon szeretem, mert mindig nagyon finomat vettem eddig nála. Ezúttal rakottan készítettem el, mivel nagyon szeretjük a rakott fogásokat, a kedvencünk a rakott karfiol. És most látom, hogy a blogra még fel sem raktam a receptjét, bár a szakácskönyvben szerintem benne van. :)
Ez ugyan picit másképp készült, nem annyira "magyaros", inkább mediterrán. De finom. Nagyon. :)

Rakott sütőtök


- 550 g sütőtök (megpucolt állapotban mérve)
- 100 g rizs (én barna rizst használtam)
- 250 g darált csirke
- 1 közepes fej vöröshagyma (kb. 80 g)
- 100 g feta sajt
- 1,5 tk szárított kakukkfű
- só, bors, olívaolaj

A rizst kevés olívaolajon 1 percig pirítjuk, majd kétszeres mennyiségű vízzel felöntjük, sózzuk és lefedve alacsony lángon hagyjuk megpárolódni, a rizs fajtájától függően 15-20 (fehér rizs), vagy 40-45 perc (barna rizs) alatt.
A hagymát felaprítjuk, kevés olívaolajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a darált húst. Sózzuk, borsozzuk, megsütjük és félretesszük. A sütőtököt kb. 1 centis kockákra vágjuk. Hozzákeverjük a darált húshoz, megszórjuk a kakukkfűvel és félretesszük.
Egy jénait kevés olívaolajjal kikenünk. A csirkés-sütőtökös keverék felét a jénai alján eloszlatjuk, rámorzsoljuk a feta felét, majd rászórjuk a rizst, majd jöhet a második réteg csirke-sütőtök és a tetejére a maradék feta. Rátesszük a fedőt, és 180 fokra (légkeveréses) előmelegített sütőben sütjük 30 percig, majd levesszük a fedőt és még 10 percig sütjük 200 fokon.

CH tartalom: 4 fős elosztás szerint 1 adag 42,5 g lassú CH-t tartalmaz.

 

2 megjegyzés:

  1. :) ezek a fiúk... (zért tegyük hozzá, van annál jobb, mint mikor azt mondják, hogy csini vagy?)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...