2012. december 11., kedd

Idén sem lesz karácsony a blogon :)

Nálam még idén is tabu a blogon a karácsony. :) Változatlanul nem lesz sem karácsonyi menü, sem őrült sütögetés. Tavaly ugyan még készültek aprósüteményekből, narancslekvárból ajándékcsomagok, de idén ezt is megvétóztam. Az ok egyszerű: a süti megromlik és a szülők-nagyszülők általi édesség-ellátottság egész januárig kitart, így hacsak nem akarnánk édességmérgezést kapni, illetve okozni, nincs értelme ajándékba is édességet adni. Az pedig ugye, hogy idősebb felmenőinktől átvegyük a karácsonyi sütés stafétáját, egyelőre még szóba sem jöhet. :) És ez így is van jól. :)
Ezért én megmaradok a hétköznapoknál és azok színesebbé tételénél. Folyamatos ihletkeresésem még mindig a vacsorákra vonatkozik és a múltkoriban egy csodás receptre bukkantam Ízbolygó jóvoltából a Nők Lapja Konyha egy régebbi számában.
A recepten csak annyit változtattam, hogy a lisztet fehér és teljes kiőrlésű tönkölyre cseréltem, meg szerecsendió helyett cayenne-i borsot használtam.

Kukoricás palacsinta (11-12 darab)


- 35 g vaj
- 2 tojás
- 80 g feta
- 125 g túró
- 2 dl tej
- 100 g fehér tönkölyliszt
- 100 g tk tönkölyliszt
- 150 g főtt kukorica
- 1 tk só
- csipet cayenne-i bors
- 1/4 tk sütőpor

A vajat megolvasztjuk, majd kihűtjük. Elkeverjük a tojásokkal, a túróval és a tejjel. Hozzászitáljuk a lisztet, a sütőport, a sőt és a borsot, majd legvégül belekeverjük a kukoricát is.
Palacsintasütőben 1-1 merőkanálnyi palacsintákként kisütjük őket, oldalanként 3 perc sütési idővel számolva.
Én snidlinges tejföllel tálaltam.

CH tartalom: 11 palacsinta esetén 1 palacsinta 17 g CH-t tartalmaz (ebből 1 g gyors CH)



Forrás (módosításokkal): Nők Lapja Konyha / Ugrai-Nagy Tünde Manókonyha c. szakácskönyv / http://www.babaszoba.hu/articles/Kukoricas-fetas_palacsinta?aid=20120116152717

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...