2014. december 28., vasárnap

Vaj helyett kókuszzsír

Régóta ki akartam próbálni, milyen kókuszzsírral sütni. De valahogy mindig féltem, hogy nem lesz tökéletes vele az eredmény, így nem láttam neki. Legutóbb viszont kényszerhelyzetbe kerültem, sütés közben vettem ugyanis észre, hogy teljesen elfogyott a vaj. És mivel késő volt, a kisbolt is bezárt már, sok választásom nem maradt, mint bátran levenni a mikró tetejéről a kókuszzsíros bödönt, és beletenni a sütibe. Nem bántam meg, aki nem tudja, mi van benne,észre sem veszi a különbséget. :)
A sütihez az ötletet az egyik Nők Lapja Konyhából vettem, csak persze szokásomhoz híven megvariáltam, kivéve a díszítését. :)
Nálam karácsonyi gasztroajándéknak készült, de az év bármely szakaszában szívesen fogom még sütni. :) Ha kicsit másképp sakkozzuk a darabszámokat, és kisebb sütiket készítünk, akkor kihozhatjuk 10 g CH-ra darabját - ehhez 38 darab sütit kell készítenünk, amik jóval kisebbek, de sokunknaktalán könnyebben tevrzhető. Én mondjuk el szoktam felezni és kész. :)

Zabpelyhes cookie mandulával és aszalt meggyel (22 db)


- 15 dkg tk tönkölyliszt
- 15 dkg fehér tönkölyliszt
- 15 dkg kókuszzsír
- 15 dkg nyírfacukor por
- 10 dkg zabpehely
- 4 dkg mandula (44 szem)
- 3 dkg aszalt meggy (44 szem)
- 2 tojás
- 1,5 tk sütőpor

A liszteket elvegyítjük a zabpehellyel, cukorral, sütőporral, elmorzsoljuk a kókuszzsírral. Egyesével hozzáadjuk az enyhén felvert tojásokat és összegyúrjuk a tésztát. Evőkanálnyi anyagokból gombócokat formázunk, melyeket két tenyerünk közt kissé kilapítunk s sütőpapírral bélelt tepsirehelyezzük őket. Alaposan belenyomkodjuk a mandulát és aszalt meggyeket, így a tészta kb1,5 cm magas kell, hogy legyen.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük őket.

CH tartalom: 17 g CH/darab
Kalóriatartalom: 166 kcal/darab




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...