2016. július 5., kedd

Ellenőrző körutak

Amióta kertünk van, és főleg, amióta tavasszal hatalmas lelkesedéssel nekikezdtem a veteményesnek, azóta felvettem néhány új szokást. Az egyik ilyen, hogy reggelente, munkába menet muszáj körbejárnom a kis birodalmamban, megnézni, hogy minden átvészelte-e az éjszakát. No nem mintha bármi is történhetne, de azért mégis. Ennek a reggeli szeánsznak a menete általában úgy néz ki, hogy megvárom, amíg már mindennel elkészülök, megreggeliztem, elpakoltam az aznapi kaját, szépen felöltöztem, majd a kis csini munkarucimban kiszambázok gumicsizmában a kertbe és elköszöngetek aznapra a növényeimtől. Hétvégente ugyanezt játszom el, csak akkor pizsiben persze, mert a hétvége a lustálkodásé. :)
A másik ilyen szokás, hogy este, mikor hazaérek, megteszem ugyanezt az ellenőrző körutat. A gond csak akkor van, ha nem érek haza világosban. Mert bizony az nem lehet, hogy én ne nézzem meg, hogy áll a kis kertem. Ilyenkor elemlámpát ragadok és a bogarakkal küzdve járom végig a veteményest. Szerintem a szomszédok tuti azt hiszik, meghibbantam. :)

Receptnek a kedvenc zöldborsó krémlevesemet hozom. Sajnos én már az intolerancia miatt ilyet nem sűrűn ehetek, így készítsétek el helyettem is, főleg most, hogy szezonja van. :)

A recept a Kifőztük gasztromagazinban is megjelent.

Mentás zöldborsókrémleves


Hozzávalók 4 személyre
- 50 dkg friss zöldborsó
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 8-10 friss mentalevél
- 1 dl (kókusz)tejszín
- (olíva)olaj vagy kókuszzsír
- só
a díszítéshez:
- mentalevél
- frissen őrölt bors

A hagymát felaprítjuk, a zsiradékon megdinszteljük. Hozzáadjuk a zöldborsót, és felöntjük annyi vízzel, hogy egyujjnyira ellepje. Sózzuk, és kb. 5 perc alatt megfőzzük. Levesszük a tűzről, és hozzáadjuk a felaprított mentaleveleket. Lefedve 5 percig állni hagyjuk, elvegyítjük a tejszínnel, majd botmixerrel pürésítjük. Aprított mentával, borssal megszórva tálaljuk.

CH tartalom: 19 g CH/fő
Kalóriatartalom: 226 kcal/fő




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...