2016. május 30., hétfő

Mindenmentesen

Olyan gyönyörű négy nap van mögöttünk, hogy azt elmondani nem tudom. Tavaly augusztus óta nem utaztunk el, és igazából a túrázás is kimaradt nagyjából. De most végre elutaztunk, nem is messze, és 4 napot végigtúráztunk.
Imádom. Rájöttem, hogy a főzés mellett ez a másik szenvedélyem. Menni, gyalogolni és nézni a hegyeket. Elismerem azt is, hogy a túrázás és természet iránti szeretetem nem merészkedik túl egy bizonyos ponton. Ez  apont leginkább valahol a kényelmességben gyökerezik, ugyanis nem hiszem, hogy valaha sátrazós, egy hétig a hegyen alvós túrázó lennék valaha is. Mi úgyszólván luxustúrázók vagyunk: egy egyszerű kis apartman, estére forró zuhany, és persze napközben az egynapos kirándulások.
Ez a hétvége volt egyébként az első, amikor egymás után 4 napon át mentünk túrázni. Eddig maximum két nap követte egymást. És őszintén szólva nagyon büszke vagyok magamra, hogy ilyen jól bírtam. Nekem, akinek hét évvel ezzelőtt egy utcai sportcipőn kívül (amit szintén már csak zért vettem, hogy a barátnők ne tegyék szóvá állandóan :)) csak csini kopogs cipői voltak és szerintem a 3. emeletre nem tudtam lihegés nélkül felmenni. :)
De hát, változunk. És ezt a változást kifejezettem szeretem. :)

Azért a változásért, hogy nem nagyon kéne tojást, tejterméket, gyümölcsöt ennem, már kevésbé rajongok. A gyümölcs kiiktatásáért főleg. A többivel még meglennék, de ez utóbbit nem vagyok hajlandó betartani. :) De azért a gyümölcsöt leszámítva, íme egy mindenmentes desszert. Ez volt az első, amit azután készítettem, hogy kiderült, mi mindent kéne kerülnöm. Az egyetlen hibája, hogy tízóraira/uzsonnára csak egy fél adagot lehet enni. De ezért megéri salátázni ebédre. :)
A hegyre persze nem ezt vittük, oda müzliszelet készült :) 

A recept a Kifőztük online gasztromagazinban is megjelent, a kiegészítőket a Butlers biztosította.

Epres-kókuszos mindenmentes sült tejberizs


Hozzávalók 6 adaghoz
20 dkg basmati rizs
7,5 dl kókuszital vagy kókusztej
7,5 dkg nyírfacukor
5 dkg kókuszreszelék
1 vaníliarúd
25 dkg eper
1/2 citrom leve
kókuszolaj
kókuszszirom

A rizst a kókuszitallal, 6 dkg nyírfacukorral és a felhasított vaníliarúddal feltesszük főni. Kis lángon, lefedve, időnként megkeverve megpuhítjuk (nem baj, ha nem veszi fel az összes folyadékot), majd elvegyítjük benne a kókuszreszeléket. A szufléformákat kikenjük kókuszolajjal, és elosztjuk bennük a tejberizst. Az eperből kiveszünk 9 szemet, cikkekre vágjuk, ezzel díszítjük a tetejüket. Megszórjuk mindet kókuszszirommal. 160 fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 25 percig sütjük.

Közben elkészítjük az öntetet. A maradék epret felaprítjuk, és a citromlével, valamint a megmaradt nyírfacukorral 5-10 percig főzzük, amíg levet nem ereszt, és a mártás el nem kezd sűrűsödni. A sült tejberizst az eperöntettel tálaljuk.

CH tartalom: 41 g CH/fő
Kalóriatartalom: 243 kcal/fő





v>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...