2016. október 25., kedd

Salátát ne csak nyáron

Bevallom töredelmesen, az elmúlt fél évben nem remekeltem táplálkozást tekintve. Amennyi szemetet (azaz agyonfeldolgozott élelmiszert) ettem, az szerintem az előző évek összmennyisége lehetett. A diétát persze tartottam, nem ez volt a gond, hanem hogy nem volt időm és lehetőségem minden étkezésre főzőcskézni, és így a házi alternatívák, saláták háttérbe szorultak a bolti gyorsbevásárlás (jesszus, idejét nem tudom, mikor voltam utoljára igazi bevásárláson a Bosnyák piacon :( ) és a paradicsomos tészta főzése mellett. Épp ezért úgy érzem, erősen zöldséghiányom van most, míg a bolti sonkáktól és egyebektől meg falnak megyek. Szóval, salátaszezon indul. Más kérdés, hogy télen kicsit korlátozottabbak lesznek salátát illetően a lehetőségek, de azért nem aggódom. :)

Íme itt is van egy téli verzió, amit egyébként még januárban készítettem. No igen, kicsit le vagyok maradva a receptek feltöltésével... :) Tudom-tudom, ebben is méz van, ha valakit zavar, helyettesítse nyírfaporcukorral nyugodtan.

A recept a Kifőztükben is megjelent és Bioháló csírával készült.

Vegyes káposztasaláta csírával


Hozzávalók 4 személyre
15 dkg fehér káposzta
1 közepes fekete retek
1 piros kápia paprika
1 sárgarépa
1 kisebb alma
5 dkg vegyes csíra
az öntethez:
2 teáskanál magos mustár
1 kávéskanál méz
1/2 citrom leve
1 evőkanál olívaolaj

A zöldségeket megpucoljuk, az almát meghámozzuk, majd mindet vékony hasábokra és csíkokra vágjuk. Az öntet hozzávalóit elvegyítjük, majd az összes alapanyaggal együtt nagy tálba tesszük, és alaposan összeforgatjuk.

CH tartalom: 8 g CH (ebből 3 g gyors CH)
A CH tartalmat befolyásolhatja, ha magas CH tartalmú (pl.: búzacsíra) csírát használunk hozzá.
Kalóriatartalom: 70 kcal/fő



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...