2016. október 31., hétfő

Egy kedvenc

Van egy kedvenc éttermünk a városban, ahová viszonylag gyakran betérünk. Legelőször egy céges workshop lezárásaként kerültem ide, és feltehetően magamtól sosem keveredtem volna be ide, de amióta egyszer itt vacsoráztunk, függő lettem. Nagyon szeretjük a konyháját. Nekem persze azért is kedvencem, mert itt ettem az eddigi legfinomabb pad thait, és a kacsás vörös curry-jükért is rajongok. Amikor pár éve elkezdtünk ide járni, volt ráadásul egy desszertjük az étlapon, amit én is és az Uram is imádtunk. A neve wun gati volt az étlap szerint, és leginkább a creme brule-hez tundám hasonlítani, csak épp kókuszból készült és mangószósszal kínálták. Sajnos mostanra levettél az étlapról legnagyobb bánatunkra. Egy ideig mangószószos tejberizs volt helyette, szintén telitalálat, jelenleg sajnos azonban egyiket sem kínálják már.
Mivel ennyire imádtuk, úgy döntöttem, megpróbálom házilag is kiísérletezni. Nem mondom, hogy teljesen ugyanolyan, de nekünk ez is bejött. :) A wun gati googli barátunk szerint amúgy egyfajta thai kókuszzselé, sokféle recept változatot láttam, én maradtam inkább annál a verziónál, amit az étteremben ettünk.

A recept a Kifőztükben is megjelent.

Wun gati (thai kókuszzselé) mangószósszal


Hozzávalók 4 személyre
2 dl Cocomas kókusztejszín
6 dkg nyírfacukor
4 dkg kókuszreszelék
15 g zselatin
a mangószószhoz:
1 érett mangó (tisztítva mérve kb. 30 dkg)
1 evőkanál nyírfacukor
1/2 citrom leve

A kókusztejszínt elvegyítjük 2 dl vízzel, a nyírfacukorral és a kókuszreszelékkel. Felforraljuk, majd 1 merőkanálnyit kimerünk belőle egy csészébe. Feloldjuk benne a zselatint, és a kókuszkrémhez keverjük. Langyosra hűtjük, kis szufléformákba szedjük. Tálalás előtt 1-2 órát hűtőben dermesztjük.
A szószhoz a gyümölcshúst 1/2 dl vízzel és a citromlével pürésítjük, majd a nyírfacukorral 10 percig főzzük. A zselét a gyümölcsszósz kíséretében tálaljuk.

Tipp: ha lágyabb állagot szeretnénk, használjunk kevesebb zselatint. A zselatin helyettesíthető agaragarral. 1 adag desszert 337 kcal, és 21 g szénhidrátot tartalmaz.

CH tartalom: 21 g CH/fő (ebből 9 g gyors CH)
Kalóriatartalom: 337 kcal/fő





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...