2016. január 17., vasárnap

Kávé nélkül

Nagy kávés vagyok, ez az igazság. Reggelente reggeli után kötelező innom egyet, különben képtelen vagyok bármit is csinálni. Aztán fáradtabb napjaimon, mire beérek a munkahelyre, jöhet a második. Ebéd után meg a harmadit. A vérnyomásom is alacsony, így kávé nélkül szinte létezni is képtelen vagyok. És ráadásul imádom is.
Ehhez képest az év elejét egy gyomorra húzódó betegeskedéssel kezdtem, így másfél hétre búcsút mondhattam a kávénak. Eleinte nem is volt olyan nagy gond, hisz itthon betegeskedtem, amúgy is volt épp elég bajom, a kábaságon túl. De ezen a héten már dolgoztam és mit ne mondjak, szenvedtem kávé nélkül piszkosul.
Viszont ha már így kezdődött az év, úgy döntöttem, jó leszek és méregtelenítendő a szervezetemet, januárban megvonom magamtól a kávét és az alkoholt. Eleinte azt hittem, hogy az esténkénti kis pohár vörösborom fog nagyon hiányozni. Ám csakhamar be kellett látnom, hogy alkohol nélkül boldogan elvagyok, ám kávé nélkül, na, az már más tészta. És persze csupa kávéfüggővel vagyok körbevéve, mind itthon, mind a munkahelyen, így kész kínzás érezni folyton a finom kávé illatot. Én meg csak kóvályogok fel és alá. :) Főleg, ebben a jó kis frontos időben. Ma például majdnem elaludtam fél hétkor a kanapén, mikor a barátnőmék hazamentek tőlünk. Katasztrófa, de tényleg.
És mivel nem iszom se fekete, se zöld teát, nem nagyon van alternatívám. De ha van bármilyen tippetek, örömmel fogadom!

Receptből pedig egy krumplisat hozok. Bár ugye én ritkán eszem, de z az egyik formája, ahogyan bármikor megeszem. Az eredetije a tejszínes rakott burgonya, ezúttal egy kis mustárral bolondítottam meg. Nagyon egyszerű elkészíteni, ha vendégek jönnek, akkor is ideális köret is lehet, de én főételnek is imádom.

Tejszínes-mustáros rakott burgonya


Hozzávalók 4 személyre
80 dkg burgonya (tisztítva mérve)
1 nagy vöröshagyma
3 dl tejszín
15 dkg edami sajt
1 teáskanál csípős ír mustár
2 teáskanál dijoni mustár

őrölt bors
(olíva)olaj

A megtisztított burgonyát és vöröshagymát vékonyan felkarikázzuk. A tejszínt elvegyítjük a kétféle mustárral, a sajtot lereszeljük. A tűzálló tálat kiolajozzuk, egy réteg burgonyát helyezünk az aljába, sózzuk, borsozzuk. Kevés hagymát és mustáros tejszínt oszlatunk szét rajta. Így rétegezzük, amíg elfogynak az alapanyagok, a tetejére burgonya kerüljön. Megszórjuk a reszelt sajttal, ráöntjük a maradék tejszínt. 180 fokra előmelegített sütőben 1-1,5 óráig sütjük, az első 1/2 órában lefedve. Forrón tálaljuk.

CH tartalom: 44 g CH/fő
Kalóriatartalom: 485 kcal/fő






1 megjegyzés:

  1. Friss gyümölcsök, jó citromleves gyümölcstea általában felélénkíti az embert. Legalábbis nálam szokott működni.
    Remélem azóta jobb a helyzet.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...