2014. január 5., vasárnap

A tökéletes borkorcsolya

Pénteken új ilyen kis harapnivalót teszteltem. A recept már régóta megvan, az egyik Nők Lapja Konhyából származik, csak ránézésre mindig olyan bonyolultnak tűnt, ezért nem álltam neki. Aztán a héten el is olvastam végre a receptet és rájöttem, hogy nem is tűnik olyan bonyolultnak, hát nekiláttam. És tényleg, fantasztikus találmány. Szerintem az egyik eddigilegjobb borkorcsolya, amit valaha ettem (persze csak a fokhagymás, diós panírban rántott palacsinta után, amit ma már sajnos a szénhidrát tartalma nélkül nem ehetnék túl sokat :( ).
Az eredeti recpt kéksajtot írt, én most márványsajtot vettem. Aki nem annyira rajong a kéksajtért, annak ajánlom figyelmébe füstölt sajttal készítve, mert úgy is pazar az íze. A diót meg véltelenül sem szabad kihagyni belőle! Most kivételesen csak fehér tönkölylisztet használtam, de biztosan működik fele részben teljes kiőrlésűvel is. Az eredeti recept a krémhez írt még bele vajat és körtét is, de utóbbi már túl sok lett volna az én Uramnak :)

Sajtos mini fánkocskák (kb. 60 db)


- 12 dkg fehér tönkölyliszt
- 10 dkg vaj
- 1/2 dl tej
- 1/2 dl víz
- csipet só
- 3 tojás
- 4 ek tejföl
- 15-20 dkg márványsajt / más, lehetőleg intenzív ízű sajt (pl.: kéksajt, feta, füstölt)
- 5 dkg dió

A vizet és a tejet egy kis lábasban felforraljuk, majd hozzáadjuk a vajat. Ha a vaj elolvadt benne, belekeverjük a sóval elkevert lisztet és ha összeállt, levesszük a tűzről. Egyesével (ez fontos, különben nehéz eldolgozni) belekeverjük a tojásokat, majd noymózsákba töltjük. Sütőpapírral bélelt tepsire nyomunk pici kb 2 cm átmérőjű kupacokat belőle és 180 fokra előmelegített sütőben sütjük 20 percig. A töltelékhez elkeverjük a tejfölt a sajttal, a durvára tört dióval. Ha kihűltek a fánkok, félbe vágjuk őket és beletöltjük a sajtkrémet.
Mennyei, nem lehet abbahagyni. Egy pohár vörösbor mellé tökéletes.

CH tartalom: 60 db esetén 1 db 1,3 g CH-t tartalmaz.





Forrás: Nők Lapja Konyha

3 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon finom az biztos! De nekem sehogyse jön ki 60 darab :-( először fél adagot csináltam, akkor talán 20 jött ki, most teljeset és 26! Ráadásul nem lettek ilyen szép tölthetőek, kis nyomik :-( de ez a kisebb gond mert ezt meg tudtam oldani. Tudnál képet feltenni, hogy a tenyeredben van egy? Tudom furcsa/butus kérés, de már így is olyan picik.... Olyan nehéz elképzelni hogy ennél is kissebbek legyenek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Sajnos fotóval nem tudok most szolgálni, de olyan 2 centis kis halmokat nyomtam emlékeim szerint, ami sütéskor ugyan megduzzadt, de végeredményben cuki kis picik maradtak :)

      Törlés
  2. Flamcsi!
    Sztem ezt nem te sütötted!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...